Abraur
Guest
Sant.
Har aldrig ifrågasatt det.
-Anders
Har aldrig ifrågasatt det.
-Anders
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
eller om du fortfarande tycker att bilden är som den du ville fånga när du stod där i skogen mitt i regnet?! Det måste ju ändå vara upp till den som tagit bilden om de vill ta åt sig av kritiken!? DÅ känns det dumt att man blir påkastad de förändringar på felaktigheter man själv inte tycker finns!
Om man inte på en fotosait får ha bilderna "i fred" för ens egna medlemmar på samma sait..Är inte det lite lågt???
ariadne skrev:
det kan vara himla svårt att ge kritk åt bilder ibland utan att "ha dem i sin hand" s.a.s precis som när man själv jobbar med sina bilder då provar man ju sig fram. jämför och så.
Håller med dig Wolfgang, men det handlar nog om att 95% av all musik som laddas ner på nätet ändå har stora multinationella skivbolag bakom sig som tjänar stora pengar iallafall.Wolfgang skrev:
Jag har noterat att alla tycker att det helt okay att ladda ned/banda andras musik, men vissa har den uppfattningen att sådant är förkastligt när det gäller bilder.
Calle S skrev:
Det känns inte lika moraliskt fel att göra det som att sno en bild från en enskild fotograf.
Jag skulle inte uppskatta att någon laddade ner min bild och "förbättrade" den i "undervisningssyfte", hur lagligt det än är.forstheim skrev:
Det är just det här personen INTE har gjort! Bilden är inte stulen utan bara nedladdad och "förbättrad" i "undervisningssyfte".
Sant, jag antar att det var ju just det Wolfgang menade och som jag svarade på och gav min tes angående skivindustrin.forstheim skrev:
Att sno en bild och använda den i kommersiella sammanhang är naturligtvis omoraliskt.
Calle S skrev:
Jag skulle inte uppskatta att någon laddade ner min bild och "förbättrade" den i "undervisningssyfte", hur lagligt det än är.
Det är min bild, och den petar man inte på.
Kränkt eller inte; det är fortfarande min bild. Och den ger man fasiken i.forstheim skrev:
Jag kan förstå själva känslan bakom det hela..att någon laddar ned ens bild och sedan presenterar bilden i en förbättrad version. Jag kan förstå att man kan känna sig lite kränkt av det..eller iallafall att man känner att "duger inte mina bilder som de är"..
...och i den ödmjukheten borde inkludera att man frågar innan man laddar ner någon annans bild och börjar peta med den.forstheim skrev:
Lite ödmjuk tycker jag ändå man kan kosta på sig att vara.