Annons

Ersätta 350Dn

Produkter
(logga in för att koppla)

MejaCopah

Aktiv medlem
Min 350D har kommit upp i över 30 000 bilder så ett byte är snart dags. Är inte direkt nöjd över vad den åstakommer, så en bättre modell är jag på jakt efter.
Fotar mycket inne idrott samt även fotboll. Så snabb och rätt fokus samt ganska hög ISO med lite brus är intressant.
Vill gärna komma upp i minst 6 bilder/sek istället för 350Ds 3,5.

Budgeten ligger på bra begagnade marknaden med max tak runt 13 000:- För ett hus, gärna med ett normal zoom objektiv.

Mest intresserad av canon hus så mina gluggar och blixt passar, men kan vara intressant med annat märke också om det går att motivera bra.

Funderat på en Canon EOS 1D Mark II, eller börjar den bli för gammal och bättre att satsa på någon annan?

Tacksam för den hjälp jag kan få.

/Johan
 
Så länge inte en markII är presskörd så är det nog ett bra köp.
 
Om man bortser från önskemålet om snabbare seriebildtagning och kollar på AF-hastigheten kanske du skulle vinna mer på att uppgradera optik istället?

Inga av de objektiv du listar på din sida är väl direkt kända för snabb AF. För att jämföra så har mitt 400/5,6L USM extremt mycket snabbare AF på min 350D än det Sigma 70-300 APO jag hade förut.
(Oschysst jämförelse givetvis, bland annat då Sigmat kostar en sjättedel, m.m...)
 
nosferatu skrev:
Om man bortser från önskemålet om snabbare seriebildtagning och kollar på AF-hastigheten kanske du skulle vinna mer på att uppgradera optik istället?

Inga av de objektiv du listar på din sida är väl direkt kända för snabb AF. För att jämföra så har mitt 400/5,6L USM extremt mycket snabbare AF på min 350D än det Sigma 70-300 APO jag hade förut.
(Oschysst jämförelse givetvis, bland annat då Sigmat kostar en sjättedel, m.m...)

okej, Ja självklart är det så, men tanken är att objektiven ska bytas också så småningom. Det är bara början att byta hus..
 
MejaCopah skrev:
Budgeten ligger på bra begagnade marknaden med max tak runt 13 000:- För ett hus, gärna med ett normal zoom objektiv.
Om du handlar från t ex www.warehouseexpress.com får du ju en 40D (ny!) för ungefär 6000 kr, efter cashback. Det är en kamera som någorlunda väl motsvarar dina krav.

Resten av budgeten lägger du lämpligen på lite nya objektiv.
 
MejaCopah skrev:
Vad är det man får bättre om man väljer en 1D Mark II istället för en 40D?
Hus som man kan slå i spig med i spöregn. Snabbare serietagning. Och fler punkter till af och 2 kortplatser.
Det är lite som att fråga skillnaden mellan en ferrari f430 och en lotus elise.
 
ja det har du ju rätt i. Men är de liknande i kvalite på bilder, Brus vid högre ISO etc. med tanke på att marken är av äldre modell.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.