Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Erfarenhet från www.technikdirekt.de?

Produkter
(logga in för att koppla)

skåne

Medlem
Två gånger har jag försökt att beställa från dem men varje gång blir jag informerad att det inte fanns tillräckligt med pengar på mitt e-kort. På banken upplyste de mig att det var ej fel på mitt kort utan att de har försökt att dra mer än jag har godkänt. Ordern+frakt var på 93.10 Euro och jag hade satt 1000 SEK som tak.Har mailat om ett svar hur mycket de har försökt dra men har ej hunnit få svar.
Är det någon annan som har liknande erfarenhet från detta företag?
Tyvärr kan jag inte beställa från något annat företag för den produkt jag vill ha är på väg att utgå överallt.
 
Tack Jonas för tipset!
Har kollat en hel del inlägg och det verkar ju som de ändå är ok.
Får väl göra en ny beställning med ordinarie bankkort om jag någonsin ska få tag i min utgående produkt.
 
Hej,
jag beställde elektronik förra våren för 6000.- och betalade med mitt Master Card kort.
Det var inga problem. Enda är att de krävde att jag faxar kort och ID för att vara säkra på att det är jag som beställer.

mvh, tibor
 
Jag har handlat därifrån och blev lite förvånade när dom ville ha en skannad kopia av mitt kreditkort och leg.
Men sedan gick det smärtfritt.
 
Hej på er!
Nu har jag beställt (för 3:e gången) med det riktiga bankkortet. Har fått bekräftelse och det verkar som jag inte behöver skicka nån kopia på id eller kort. Vilket är tur för jag har ingen scanner.
 
Jag har precis haft samma besvär med dem.. Så här skrev de till mig:
Unfortunately we cannot accept virtual credit cards because we have to
charge the credit card twice ( DZR costs are charged separately)

Nu har jag precis skickat iväg mitt riktiga kortnummer och hoppas att det inte ska krångla. De kunde ju skrivit ut det lite tydligare från början tycker man.
 
MartinC skrev:

Unfortunately we cannot accept virtual credit cards because we have to
charge the credit card twice ( DZR costs are charged separately)

Men om du har t.ex. eKort hos Föreningssparbanken så kan du ju kryssa i att kortet ska gälla flera gånger och ange tidsrymden i antal månader.

Jag ska också precis beställa därifrån och var inne för några dagar sedan och höll på med beställningen, whoops. Mitt i när jag höll på att beställa så gjorde de en sajtuppdatering (på en vardagseftermiddag). Starkt jobbat, jag kom efter kreditkortssidan tillbaka till förstasidan på sajten (som nu var helt annorlunda) med en olustig känsla om något på ordern var bekräftat eller ej. >:-/

Men, enligt vad jag sett så ska de ha tagit bort kravet på att faxa en bild på kortet (vilken Anneli nämnde nyss också). Fast jag har inte kommit så långt ännu att jag sett det med egna ögon.
 
Beställde själv i tisdags, fick reda på att produkten inte fanns i lager?! Det gjorde den när jag bestälde, enligt deras sida.. Hur som fick jag ett mail idag att min försändelse var skickad med allt som jag beställt!
Om allt är helt och funkar tycker jag att dom jobbar på bra. Sparar nästan 30% jämfört med en känd svensk sida, vem har råd att inte han handla utomlands!?
Vi får se vem som skrattar sist!
 
Jag fick skicka en bild på mitt körkort. Dock inte på VISA-kortet men det är möjligt att det hade fungerat med det e-kortet som fungerar flera gånger men jag vågade inte chansa.

Har också sett att de ändrat sidan och det paketet jag beställde finns inte längre med där så nu är man orolig att de är slut men då hade väl inte bett mig registrera ett nytt VISA-kortnummer.
 
Det jobbiga är om man måste skicka in saker på service. Jag köpte digital kompaktkamera där och den var borta i 2.5 månad för att fixa ett enkelt pixelfel i displayen.

Jag har även upplevt långa leveranstider utan att lyckas få besked från dem.

Ska jag beställa igen från dem så ska det inte gälla kameror iallafall. Lättare med optik och annat som inte har saker som ofta går sönder.
 
strombergjo skrev:
Det jobbiga är om man måste skicka in saker på service. Jag köpte digital kompaktkamera där och den var borta i 2.5 månad för att fixa ett enkelt pixelfel i displayen.

Jag har även upplevt långa leveranstider utan att lyckas få besked från dem.

Ska jag beställa igen från dem så ska det inte gälla kameror iallafall. Lättare med optik och annat som inte har saker som ofta går sönder.

Varför inte använda den svenska generalagentens serviceverkstäder?

Dom flesta kameror idag säljs med Europagaranti...
 
skåne skrev:
Två gånger har jag försökt att beställa från dem men varje gång blir jag informerad att det inte fanns tillräckligt med pengar på mitt e-kort. På banken upplyste de mig att det var ej fel på mitt kort utan att de har försökt att dra mer än jag har godkänt. Ordern+frakt var på 93.10 Euro och jag hade satt 1000 SEK som tak.Har mailat om ett svar hur mycket de har försökt dra men har ej hunnit få svar.
Är det någon annan som har liknande erfarenhet från detta företag?
Tyvärr kan jag inte beställa från något annat företag för den produkt jag vill ha är på väg att utgå överallt.

Jag har bara goda erfarenheter, billiga och snabba. Som det skrivs nedan så går det inte köra med E-kort pga 2 uttag från kontot.
Men har för mig att det går att ställa in en sådan grej per transaktion?
 
Jag har bara handlat där en gång, och då för två år sedan, då köpte jag en bilstereo för 1700:- som kostade 3700:- här i Svedala.

Behövde inte skicka in någon legitimation, köpte med mitt Visa kort direkt på sidan och fick stereon 5 dagar senare.

Mycket bra affär :)

kent.
 
Zoso skrev:
Jag har bara handlat där en gång, och då för två år sedan, då köpte jag en bilstereo för 1700:- som kostade 3700:- här i Svedala.

Behövde inte skicka in någon legitimation, köpte med mitt Visa kort direkt på sidan och fick stereon 5 dagar senare.

Mycket bra affär :)

kent.

Det är nån gräns runt ca 5.000 om jag inte minns fel där man behöver visa leg.

När jag beställde min gamla 300D samt Tamron 28-75 objektiv m.m så fick jag visa leg, men allt flöt på bra efter det, och priset jag betalade var helt oslagbart.
 
Nerevarine skrev:
Det är nån gräns runt ca 5.000 om jag inte minns fel där man behöver visa leg.

När jag beställde min gamla 300D samt Tamron 28-75 objektiv m.m så fick jag visa leg, men allt flöt på bra efter det, och priset jag betalade var helt oslagbart.

Jag köpte ett objektiv för 12600kr (Nikkor 17-55 2.8) och behövde inte visa någon form av legitimation.
Jag fick gluggen efter 2 dagar, hur smidigt som helst.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.