Annons

Eos 450D eller Nikon D80

Produkter
(logga in för att koppla)

knalleman

Ny medlem
Jag är på väg och köpa min första systemkamera och står i valet och kvalet mellan en Canon Eos 450D och Nikon D80.
Frågan är helt enkelt En ny 450D eller en Begagnad D80?
Tacksam för alla svar.
//Johan

Det är ju just det, Båda känns ungefär lika bra D80 är ju en äldre modell men kanske lite proffsigare kamera. Medan 450 är nyare, funktionsmässigt ligger de på samma nivå ungefär vad jag kan förstå.

Jag säger som Erland , vilken känns bäst?
Oavsett vilken du köper så kommer du att få bra resultat.
Så känn på båda och köp den som känns bäst!

knalleman skrev:
Det är ju just det, Båda känns ungefär lika bra D80 är ju en äldre modell men kanske lite proffsigare kamera. Medan 450 är nyare, funktionsmässigt ligger de på samma nivå ungefär vad jag kan förstå.
Vad jag menar är alltså att det viktiga är vilken som känns bäst. När du håller i den, när du tittar genom sökaren, när du ändrar inställningar osv.

Tjena Johan..

Jag har också varit i din sits..vilken 450 eller d80.

Den som känns bäst, håller jag med om men set finna batterigrepp till 450 så att den nästan känns som D80. D80 är mycket bekvämare i handen men, jag valte 450 för att det känndes bara så :)

CyrusTheVirus skrev:
Tjena Johan..

Jag har också varit i din sits..vilken 450 eller d80.

Den som känns bäst, håller jag med om men set finna batterigrepp till 450 så att den nästan känns som D80. D80 är mycket bekvämare i handen men, jag valte 450 för att det känndes bara så :)

Ja då kändes ju 450n bäst för dig!

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto