ANNONS
Annons

eos 350D + sigma 15-30

Produkter
(logga in för att koppla)

Rollegubben

Medlem
Är det någon som testat detta? Jag har en sigma AF 15-30 som jag använder till en eos300. Nu funderar jag på en eso350D. Har kollat med Canon och de trodde inte det skulle funka. I specen för kameran står det min brännvidd 17mm.

Någon som vet?

Minimum brännvidd för 350D 17 mm?

Men Canon EF-S 10-22 USM då? Är inte det specat till 20D, 350D

Klart att det funkar. Den som sa att det inte funkar pratar GOJJA !!!!
Har en till min 20D och den ger utmärkta bilder. Suverän fantastisk bildkvalitet. Brännvidden blir ca 25-48mm, alltså bra vidvinkel men ändå även normal. Gillar själv det brännviddsområdet och tar 90% av mina bilder med de brännvidderna. Därför ville jag ha en zoom som klarade detta med bra kvalitet. Optiken håller mycket bättre skärpa och lägre mängd av andra fel på dessa brännvidder än någon av "normalzoomarna".
Säljer visserligen min 20D och 15-30 nu men det är bara för att det blir lite för stort när jag ska resa. Satsar på mindre billigare grejor istället.
MVH, Niclas Vestman

PS det finns ingen minimumbränvidd för 350D !! Det är jag 100% säker på. Vissa sigmaobjektiv är inte elektroniskt kompatibla med canon D-slr med då prater vi äldre än 1998 åtminstone. 15-30 fungerar deffinitivt !!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar