Annons

EOS 3000N - 1334 kr

Produkter
(logga in för att koppla)

jonwam

Aktiv medlem
Har kikat lite efter en begagnad systemkamera, eftersom min digital (Canon A70) i en del lägen helt enkelt är för långsam och en dSLR just nu en bra bit utanför min budget.
Tänkte därför köpa ett billigare/enklare hus och sedan lite bättre objektiv.

MEN, sen snubblade jag över ett kampanjpris hos Cyberphoto på en 3000N med 28-80 3,5-5,6 DC för 1334 kr...

Huset verkar ha vad jag kräver (manuella inställningar i första hand och lite mer info i sökaren än min 80-tals Yashica: http://www.eos-magazine.com/System_EOS3000Nspec.html) men inga direkta finesser. Antar också att objektivet är något begränsande, men har som sagt var ändå tänkt lägga mer på optiken än huset eftersom jag förr eller senare räknar med att gå över till digitalt.

Så vad tror ni som vet? Hur står detta sig jämfört med vad man kan köpa begagnat för dryga tusenlappen?

/Johan

Otroligt prisvärt. Du får en mycket bra kamera med de flesta funktioner man behöver. Objektivet är helt OK och inte bättre/sämre än andra motsvarande objektiv. Köp!

Var bara att beställa, får se i slutet av veckan om jag blir nöjd...
Och så bara att börja leta efter lämpliga objektiv. Ett makro och ett hyggligt tele(zoom?) och kanske 50mm blir det nog till att börja med...

ANNONS