Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

enklare bildprogram på svenska?

Produkter
(logga in för att koppla)

erik_j_mattsson

Ny medlem
Någon som vet om det finns något enklare bildprogram på svenska. Något i stil med Nikon view. Det är mina föräldrar som är i behov av det, har installerat Nikon view åt dem nu men eftersom det är på engelska så är det inte optimalt. Det funktioner som jag tycker bör finnas med är väl kanske röda-ögon, ljusstyrka, rotation, sv, sheipa... De vanligaste grundfunktionera räcker. Hoppas någon har nåt tips.
 
Photofiltre version 9 kostar pengar, men version 6 är gratis. Man kan ladda ner både programmet och många olika tilläggsfiler för olika språk på
http://photofiltre.free.fr

Ladda ner programmet och installera det. Ladda ner TranslationSV.zip och extrahera TranslationSV.plg till programmets katalog. Ta bort TranslationEN.plg för att slippa engelskspråkiga menyer. Klart.

Programmet är riktigt bra för att vara gratis.
 
Jag har lekt lite med Photofiltre nu och det verkar vara "lagom" för den som vill ha grundfunktionerna.

En intressant finess är att kommandona "rotera medurs" och "rotera moturs" är omkastade. Måhända står franska klockvisare stilla, medan urtavlan roterar och sålunda definierar en medurs rörelse...

Annars är det nog OK.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.