Annons

En kväll i Östersund...

Produkter
(logga in för att koppla)

Luguber

Aktiv medlem
Vad skulle man hinna med att fotografera under en kväll? Inte vet jag.

I nästa vecka kommer jag att få en kväll över på egen hand i Östersund.
Men då jag inte är direkt bekant med omgivningarna runt Östersund, så tar jag tacksamt emot förslag på intressanta platser för en kvällsutflykt med kamera och massäck

Tacksam för idéer
\\Sten

Luguber skrev:
Men då jag inte är direkt bekant med omgivningarna runt Östersund, så tar jag tacksamt emot förslag på intressanta platser för en kvällsutflykt med kamera och massäck
Arctura termosen (omgivningen ger möjlighet till promenad) eller Jamtli Museum och Lännsmuseet.
Frösötornet, samt utsikten från Frösöbacken med kvällsol över Östersund. (Här får du en promenad också)

Ref:
http://turist.adeprimo.se/parser.php?did=55:1
http://www.arctura.se

Arcturas öppettider....

Jag har stött på patrull vid kvällsbesök på Arctura! Jag tror dom regelmässigt stänger tidigt! (Har inte exakt koll på tidpunkt!)

/prylnissen

Jamtli är en riktigt höjdare till att börja med.
Sedan är ju hela Frösön vackert. Speciellt vackert är det med utsikten över storsjön.

Sen måste du ju fota storsjöodjuret så klart :))))

/Jonas

PS. Tycker man att museum är tråkiga så kan man gå på museet på jamtli, det är riktigt bra gjort och spännande. Man får ta och känna på nästan allt, det är inget "låsa in" museeum.
DS.

Badhusparken alldeles nedanför järvägen/centrum är fin, många som slappar i kvällssolen, änder som simmar etc.. Gångbron från Badhusparken över till Frösön är fin!

Sjöodjuret har jag spenderat många timar för att få se men inte lyckats.. Många i Östersund har dock sett det!! (Såg dock ngt som var aningens oförklarligt en gång men tror nog itne att det var ett "odjur"..)

MVH Niclas,

Tack

samtliga för den information som jag har fått.

Har nu börjat att skapa lite idéer om vad jag skulle kunna hitta på.

\\Sten

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar