ANNONS
Annons

En fråga om bildsökfunktionen

Produkter
(logga in för att koppla)

Mánadís

Aktiv medlem
Tidigare när jag har velat söka efter bilder från en viss plats så har det räckt med att bara skriva i platsen, men när jag gör så nu så står det att jag måste fylla i fler saker för annars visas för många bilder. Nu t. ex. sökte jag på "Apelviken". Det räckte inte att bara fylla i "Apelviken" under Plats och Rubrik utan jag var tvungen att fylla i på fler ställen. Men när jag gjorde det valde jag tydligen fel så då hittades inga bilder. Det blir jättesvårt att veta vad man ska skriva.
Har det blivit så här pga att FS fått så många fler medlemmar eller finns det något sätt att komma runt problemet?

Suger

Tidigare när jag har velat söka efter bilder från en viss plats så har det räckt med att bara skriva i platsen, men när jag gör så nu så står det att jag måste fylla i fler saker för annars visas för många bilder. Nu t. ex. sökte jag på "Apelviken". Det räckte inte att bara fylla i "Apelviken" under Plats och Rubrik utan jag var tvungen att fylla i på fler ställen. Men när jag gjorde det valde jag tydligen fel så då hittades inga bilder. Det blir jättesvårt att veta vad man ska skriva.
Har det blivit så här pga att FS fått så många fler medlemmar eller finns det något sätt att komma runt problemet?

Skulle också vilja ha en lektion från admin om hur det är tänkt att fungera. Jag har i flera år försökt att använda funktionen men alltid misslyckats. Hur ska man t.ex. göra för att sortera ut bilder som är tagna med säg canon 400/5,6 och en extender 1,4 ? Det har aldrig fungerat när jag förökt söka på 2 prylar samtidigt. Grundkurs sökes!

Vi har fått strypa funktionaliteten lite, för de här frågorna på bara Plats ger en mycket långsam sökfråga då det saknas databasindex på detta. En omgörning av det här är dock planerat, som kommer förbättra.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar