Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En fototräff i Stockholm?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hur man kommer ut....

Parkeringsgaraget på Götgatan låste kl 24.00. Vet inte om vi var där en minut i eller en minut över, men det kan ju variera med vilken klocka man tittar på. I vilket fall, när jag kom dit tillsammans med några andra av oss var porten till garaget låst!!!!! Hur glad blir man då???

ok, detta måste ju kunna fixas tänkte jag och ringde p-bolaget.

- Vi kan ringa securitas och be dom släppa in dig, sa damen i luren, men dom kommer debitera dig 500 kronor.berättade hon vidare.

- Men eftersom garaget låst för tidigt, sa jag, så skickar jag vidare fakturan till er.

- ...... sa hon

Efter en stund kommer någon arbetsklädd snubbe ut ur garaget i en liten dörr. Medan jag pratar med p-bolaget passar vi då på att smita in där han går ut, precis som det vore självklart att vi skulle in där.

Men... När jag kör fram bilen mot den första stora porten går den givetvis inte upp.

Måste ju finnas nått sätt att öppna i en nödsituation tänkte vi och hittade lite spakar uppe i taket. Efter en stunds bändande går den första porten att dra upp manuellt.
Samma metod tillämpad på den andra porten får den också att gå upp. Perfekt!!

Snabbt kör jag ut bilen. Securitas syns ännu inte till. Vi stänger till portarna utifrån så gått det går och åker därifrån.

Jag har inte hört något mer från P-bolaget eller Secuitas, men hoppas dom kom dit och kunde stänga dörrarna riktigt efter oss.

Jag rekommenderar ingen att använda detta sätt för att komma ut ur ett garage :)

Tack för en trevlig kväll ;)
 
Av egen erfarenhet kan jag meddela att Securitas/Falk enbart tar kontanter också... Inga räkningar eller kort här inte...
Om man har riktigt tur är det en sur vakt som nästan slår ner en också..
Nåja, vakterna brukar oftas vara trevliga ;-)
 
Hej! Tack för igår det var trevligt..
Pia, vaddå tvingade dig...
du var inte svår trugad..en riktig festprissa
Janne, tur att ni fick ut bilen.

Mvh Pia
 
Tack för en trevlig kväll. Hoppas att det blir fler tillfällen.

Janne hoppas att det där med garaget inte får några följd konsekvensr. Tack för skjutsen iallafall

//anna
 
*Fniss* Vilken story Janne! Synd att jag inte var med så jag kunde ta lite situationsbilder med äkta ilska! :-D

Nä usch, jag har också varit med om liknande... Fast det var på barnakuten kl 2:00 på natten med en 1½ åring som hade dubbelsidig öroninflammation och halsfluss samtidigt. Vi kunde inte komma ut och det var sååååå frustrerande! Vi bor ju också 3½ mil därifrån så taxi är rätt dyrt.

Fast sen efter en halvtimmes ångest och nära till tårar märkte vi att en annan utgång öppnades automatiskt. Då kände vi oss lättade och korkade... hehe.

Nä, parkeringshus är kusliga! ;-)
 
hej, jag vill också se bilderna!

[email protected]

Stackars dej Janne,( m.fl.)parkeringsgarage är hemska.När jag åker in i så´na har jag alltid en känsla av att inte kunna ta mej ut igen. Nu har jag fått det bekräftat.Bojkotta alla p-hus, ta tåget till nästa sammankomst./Pia
 
Hej allihopa :)
Nu har jag skickat till alla som ville se bilderna. Kan ha blivit strul, ni ska ha fått dem uppdelade tre mail, hör av er om ni inte fått dem :)

Alexandra
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.