Jag hänger gärna på nästa gång och dricker något gott i inställningsljusets sken.
Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
En fototräff i Stockholm?
- Trådstartare cwe
- Start datum
kaw
Aktiv medlem
För att återgå till förfluten tid så vill jag också tacka för senast! Här en länklista med alla som var med:
Linda Andersson
Janne Arleklint
Pia Dowerhagen
Christel Eldrim
David Feldt
Magnus Fröderberg
Marcus Johansson
Pia Johansson
Kristina Kohut
Efwa Norrvi
Göran Olsson
Alexandra Pettersson
Erik Rundcrantz
Åsa Rosenberg
Anna Sandin
Göran Segeholm
Christoffer Wallstenius
Christian Wettergren
Anders Wånell
Linda Andersson
Janne Arleklint
Pia Dowerhagen
Christel Eldrim
David Feldt
Magnus Fröderberg
Marcus Johansson
Pia Johansson
Kristina Kohut
Efwa Norrvi
Göran Olsson
Alexandra Pettersson
Erik Rundcrantz
Åsa Rosenberg
Anna Sandin
Göran Segeholm
Christoffer Wallstenius
Christian Wettergren
Anders Wånell
Bilagor
Det var rena fäger. Manuell vitbalansering?
kaw
Aktiv medlem
Japp (efteråt förstås).froderberg skrev:
Manuell vitbalansering?
kaw skrev:
Japp (efteråt förstås).
I raw-konvertern? Har du lagt ihop flera bilder?
/M
kaw
Aktiv medlem
Helt korrekt.froderberg skrev:
I raw-konvertern? Har du lagt ihop flera bilder?
Estethia
Aktiv medlem
froderberg skrev:
*morr* *s*
*fnissa*
froderberg skrev:
Jag hänger gärna på nästa gång och dricker något gott i inställningsljusets sken.
kan inget annat än hålla med...
och då ska jag ha med mig min D100!!
kaw skrev:
För att återgå till förfluten tid så vill jag också tacka för senast! Här en länklista med alla som var med..
kul! nu ska jag kolla in allas bilder å kanske kommentera oxå.. beware!
;o)
david-feldt
Aktiv medlem
Jag skall låna en dataprojektor, från jobbet. Så någon får fixa en duk, eller en vit vägg...
/David
/David
Estethia skrev:
*och då ska jag ha med mig min D100!!
Det blir nog eos 1v och 6400 asa för min del... det är mer min melodi (åtminstone tills plånboken börjar självsvälla)
Estethia
Aktiv medlem
froderberg skrev:
... och 6400 asa .. ..(åtminstone tills plånboken börjar självsvälla)...
det är det högsta man kan ställa in D100'an på.. *gilla*... fast det blir tyvärr lite randigt då om ljusförhållandena är för mörka (vilket dom förstås oftast är när man använder så hög ISO)..
men 3200 eller 1600 går utmärkt. digitalbruset blir jättefint i s/v! *gilla massor*
behöver jag säga att jag är teknikfreak som gillar sånt här..? ;o)
(ge mig en digital kamera (eller vicken kamera som helst) och jag börjar genast utforska gömda finesser... ;o)
vi har numera en ganska konkav plånbok.. *skratt*
Estethia skrev:
vi har numera en ganska konkav plånbok.. *skratt*
Samma här..suck. Både en ny Eos 1v HS och en 16-35:a är gjort permanenta är i skinnet på plånboken. Får se om det blir en Canon D90(?) inom ett år. Får väl börja marknadsföra mig... Tips på hur är välkomna.
När kan det bli dags för nästa träff? Längtar redan.
kriss
Avslutat medlemskap
Nästa träff är ikväll, klockan 19:00! Skojar bara... *fniss-fniss*
Tack för alla fina bilder som skickats och visats! Från min kamera blev det inte några lyckade bilder (brukar inte bli det i halvmörker, och några av fotona var bara tester just av den anledningen också) Men jag har lagt ut dem som blev här http://w1.858.telia.com/~u85826021/
Bara några personer som satt närmast, och inga bra bilder, men ni som vill kan ju kolla in dem.
Jaaa... hoppas vi fixar ihop fler träffar snart, det var ju jättekul att träffa er även om inte allihop hann prata med alla. Det var väl mest bara Christian som "cirkulerade"... hehe. (Men det var nog mer för att visa sina muskler än att han var intresserad av er/oss... eller vad tror ni?) ;-)
~Kriss~
Tack för alla fina bilder som skickats och visats! Från min kamera blev det inte några lyckade bilder (brukar inte bli det i halvmörker, och några av fotona var bara tester just av den anledningen också) Men jag har lagt ut dem som blev här http://w1.858.telia.com/~u85826021/
Bara några personer som satt närmast, och inga bra bilder, men ni som vill kan ju kolla in dem.
Jaaa... hoppas vi fixar ihop fler träffar snart, det var ju jättekul att träffa er även om inte allihop hann prata med alla. Det var väl mest bara Christian som "cirkulerade"... hehe. (Men det var nog mer för att visa sina muskler än att han var intresserad av er/oss... eller vad tror ni?) ;-)
~Kriss~
Estethia
Aktiv medlem
froderberg skrev:
Samma här..suck. Både en ny Eos 1v HS och en 16-35:a är gjort permanenta är i skinnet på plånboken. Får se om det blir en Canon D90(?) inom ett år. Får väl börja marknadsföra mig... Tips på hur är välkomna.
När kan det bli dags för nästa träff? Längtar redan.
plåtade inte du barn??
börja skriva på www.foraldrar.com. folk fullkomligen kastar sig efter mig och då är jag ingen barnfotograf ens.
du borde ju göra succé där isf...
ja, mera träffar nu!
blev beroende redan första gången. svår drog det där... ;o)
Estethia skrev:
plåtade inte du barn??
jag gjorde det i flera år, så det kan jag bra. Men numer är det reportagebilder som gäller och som jag tycker är roligast. men visst skulle man kunna tänka sig att plåta lite barn. man kan ju själv tala om vilka bilder man vill ta och se om folk är sugna. Tack för tipset. Ska lura på det.
Estethia
Aktiv medlem
kriss skrev:
Konkav plånbok... haha... Det lät så roligt! Men kan man inte fixa det i photoshop?
hihi... kan man säkert.. men vi behöver inte.. ;o)
roliga bilder.. ;o)
lite åldersdarrhänthet kanske? *fniss*
men se! där skymtade jag i bakgrunden på ett par bilder.. jag som annars är en sån linslus. ;o)
nästa gång ska jag göra som christian: visa mera muskler.. ;o)
eller iaf cirkulera mera. )
heja christian! D
Estethia
Aktiv medlem
ja gör det. om inte annat för att tjäna lite kosing.
kila till fotosnacket (ligger i snackgrupp "allt utom barn") och skriv lite.
jag är hyfsat "välkänd" där och kan tipsa om dig ifall folk är osäkra.
hoppas nu att du är bra på barnbilder... ;o)
*fniss*
kila till fotosnacket (ligger i snackgrupp "allt utom barn") och skriv lite.
jag är hyfsat "välkänd" där och kan tipsa om dig ifall folk är osäkra.
hoppas nu att du är bra på barnbilder... ;o)
*fniss*
froderberg skrev:
jag gjorde det i flera år, så det kan jag bra. Men numer är det reportagebilder som gäller och som jag tycker är roligast. men visst skulle man kunna tänka sig att plåta lite barn. man kan ju själv tala om vilka bilder man vill ta och se om folk är sugna. Tack för tipset. Ska lura på det.
david-feldt
Aktiv medlem
Man (pratar om mig själv nu) har sett snyggare ut...tror jag? Nej nu måste jag hem och ladda upp den där något avskrämande bilden på min profil.
/David
/David