Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En fototräff i Stockholm?

Produkter
(logga in för att koppla)
Här fanns det godsaker! :)

Tjälknöl på älg med kantarellsallad till förrätt och lammrostbiff med rosmarinsky och potatisgratäng till varmrätt blir det för mig i alla fall.
 
Fast det blir väl fler gånger? Nästa gång kanske det skulle gå att få in en fototräff en udda helg?=) (då har pappan hand om ev. sjuklingar och jag är ofta i stlhm då med)
/Lotta
 
Senast ändrad:
Lotta, eh, jo visst. Udda helger sa du?

Fast vi får se om jag lyckas pussla ihop den här gången först. :)

Men det ska nog gå bra...
-Christian
 
Ok mina vänner,
då har jag lagt beställning hos Restaurang Pelikan för torsdag kväll, kl 19.00--. Beställt både i namnet "fotosidan" (som jag hoppas att ni kommer ihåg) och Christian Wettergren (som ni kan glömma bort).
Det skulle inte vara några problem, sa hon.

Jag saknar svar från 3 stycken ungefär, men de fick jag skicka in efteråt.

Så ni som undrar hur man tar sig till Pelikan då? Ta en titt på URL:en http://www.pelikan.se/sidor/oppettider.htm där finns en karta också. Åk till Tbana Skanstull, och följ kartan därifrån. Går det att se på deras plutt-karta?

Jag förvarnade om att vi var fotoentusiaster, och att vi skulle se ut som en turist-buss full av kameratokar då vi kom in. :)

Men allvarligt talat, så *är* det en himla fin lokal - men vi bör väl uppföra oss, misstänker jag.

Dukat till fest, med andra ord!
-Frasse, t.f. scout
 
Christel, japp, jajamen, under förutsättning att du berättar A) om du vill ha mat, B) i sådana fall går in på www.pelikan.se och tittar på deras matsedel, och sedan mailar mig ditt val. Helst ikväll, så att de har det så snart som möjligt.

Vi får se var Pelikan säger stopp, men det *är* en stor restaurang. :)

-Christian
 
David,
jag tror att det skulle vara svårt att hindra ett gäng entusiaster, på något sätt? :)

-Christian
 
Vägbeskrivning till Pelikan kan ju vara bra.
Så nu får vi se om jag klarar det här med att lägga in bilder i forumet? Äsch, ser att den bara får ha viss storlek, och inte större än 50kb...jag har aldrig lyckats med det.

Jag tar mig en liten frihet, och lägger in den (kartan) som en av mina kritik-bilder (försvinner efter fototräffen). Hoppas att det är ok - annars får kära forumvärdar *gärna* hjälpa mig? Eller andra för den delen?

Som sista alternativ föreslår jag att man går in på www.gulasidorna.se och använder vägbeskrivningsfunktionen där! Kartan kommer därifrån. Pelikan ligger på Blekingegatan 40.

Alltså, ta tunnelbanan till station Skanstull på grön linje. Kliv upp ur den, och lokalisera Götgatan (som går precis förbi). Titta på utprintad karta, och följ den. Om ni kliver upp på en stor bro (Skanstullsbron) går ni åt *fel håll*! :)

Det går säkert bra! Vid kris, ring mig på min mobil 073-9806007.

-Christian
 
Du kan ju alltid skicka kartan till berörda parter. (Hänvisar till min "bildkommentar" på kartan...)

/Henke som gärna hade kommit med men inte hinner...
 
Hej Henke,
synd att du inte kan komma, annars hade vi ju kunnat diskutera denna karta mer? :) Eller fotografi istället, kanske?

Jag har skrivit ett svar i bildkommentaren, men om du vill diskutera det mer (eller någon annan), så är det väl bäst att vi startar en forum-tråd på lämpligt ställe istället?

Måste säga att Gula Sidorna är en *himla* bra sajt på alla vis, så du vet!

Med vänliga hälsningar,
Christian
 
*asgarv* nä ingen fara! vill bara att alla ska tänka på att det inte bara är bilder som har copyright / upphovsrätt. Känns dock ganska harmlöst i detta fall ;)

/Henke
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.