Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

en billig blixt till nikon

Produkter
(logga in för att koppla)
Tycker att du ska satsa på en blixt som du kan styra trådlöst från kamerahuset, nu när du väl har Nikon, en väldigt fin fördel där.

Om SB-600 kan styras trådlöst fortsätt spara till den om inte så rekomederar jag 800, värt att spara så du slipper en del skräp.

Köp en blixt som är bra programmerad så du slipper allt mer jobb och krångel. Externa blixtar från tredjeparts tillverkare är väl den produkt som det har svårast att få till.

Seriöst, köp en SB-400.

Jag köpte en sådan och den överträffade mina förväntningar riktigt hårt. Går att slå i taket/vägg och jätteenkel att sköta.
Skulle den vara för svag någon gång så är det bara att dra upp ISO ett steg och du har motsvarande dubbla kraften.

Efter att ha läst Kamera och Bilds blixtöversikt är jag för egen del inne på att vänta tills kassan tillåter inköp av Nikons orginalblixt. Den verkar vara värd sitt lite högre pris.

snabbaville skrev:
skulle vilja har råd om en begnad blixt till nikon tills jag får i hop pengar till en sb-600-800..............

Kör med den inbyggda tills du får ihop 1600:- och sedan styr du kosan till någon förnämlig ebay-butik i Hongkong och köper en SB-600 för den summan inkl. frakt.

Då faller hela konceptet köpa en pirat tills man får råd tycker jag i alla fall.

Skulle ändå en pirat vara ditt val så testar Kamera & Bild 30-talet blixtar i senaste nummret.

Har jag väntat i 40 år att köpa en systemkamera så kan jag väl vänta några månader till så att jag kan köpa en sb- modell. Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge!
(Otur att det är så långt kvar till jul....)

snabbaville skrev:
Har jag väntat i 40 år att köpa en systemkamera så kan jag väl vänta några månader till så att jag kan köpa en sb- modell. Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge!
(Otur att det är så långt kvar till jul....)

Den som väntar på nå gott osv :-/

Själv köpte jag SB-800 på cyberphoto innan jag hittat Hongkong-butikerna. Är nöjd ändå för Nikons blixtsystem är så otroligt bra, rekomenderas starkt.

Nu kommer jag nog skaffa en SB-600 oxo framöver, men kommer inte betala 2560:- plus frakt hos Cyberphoto.

Sedan får man se om man blir totalt blåst. Det tror jag inte är så stor risk om man använder någon "Power Seller" på Ebay faktiskt.

Den stora risken med att handla från asien är inte att bli blåset men att få betala moms och tullavgifter som gör at priserna blir rätt mycket högre än vad många kanske tror. Har man tur ligger det ändå en aningen under priset i sverige.
Eller har ni hittat några andra väger att få in saker utan dessa avgifter?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar