Annons

En av min första bilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Spännande bild, men jag skulle gärna ha lite större skärpdjup, just så alla bär är i fokus.
Eventuellt skulle jag velat ha den närmaste klungan i fokus istället.

Keep up the good work. :)
/Bruno

Tack:) jo ja vet va du menar satt och störde mig på de hela tiden när ja ladda upp bilderna på datorn.. Jag tog typ 2-3 kort just på de motivet men ingen verkade få tillräckligt me fokus..
Försöker fortfarande lära mig mer om fokus :) Har en nikon d3100 så hittils har ja bara kört med macro inställningen

Det är bara prova på men ett högre bländarvärde ger längre skärpdjup. :)
Fast då kan ett stativ kanske behövas.

/Bruno

Känns som att blixten är lite stark, kanske försöka få mer naturligt ljus och skippa blixten? Då får bilden mer djup.

Jo de e sant. fast i mörkret har ja jätte mkt problem med att få fokus överhuvudtaget.. blir bara suddigt om ja ens får iväg ett foto.. kameran gnäller om att motivet är för mörkt hela tiden.

Jo de e sant. fast i mörkret har ja jätte mkt problem med att få fokus överhuvudtaget.. blir bara suddigt om ja ens får iväg ett foto.. kameran gnäller om att motivet är för mörkt hela tiden.

Ett sätt är t ex att belysa objektivet medans du ställer in manuell fokus och sedan skjuta. :)
Då har du full kontroll.

/Bruno

http://laddauppbilder.se/?di=212901887308
Hejsan. Jag är en nybörjare inom fotografering men jag har vart ut på lite äventyr.
Jag tänkte att jag skulle bjuda på en bild och jag ser gärna emot lite tips & tricks

Jag är också nybörjare, 11 år och har inte fotograferat så jätte länge..
Tänkte också fråga samma fråga, och jag kan ju lika gärna göra det här.

Vad kan jag tänka på tills nästa gång och vad kan jag göra bättre?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto