Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Elgigantens fotoskola

Produkter
(logga in för att koppla)
jag läste oxå i reklambladet!
sen på andra sidan står det att sigmas 10-20/4-5.6 är ett macroobjektiv...

Ja, vad säger man? Lite svammel i ett annonsblad, är det värt både en bild och en tråd?

Eller är ngt slags ryggdunkartillfälle där man kan klämma i med några HAHAHA och HOHOHO samt lägga till några HEHEHE och visa hur duktig man minsann själv är på det här.

För övrigt tyckar jag "mäklarobjektiv" var ett riktigt fyndigt namn på ett vidvinkelobjektiv.

Det finns fler och som kanske är mer förvånande. Hittade denna lilla lapp hos Sonys egen butik på regeringsgatan i Stockholm. Dom borde väl kunna sina egna produkter.

Jag måste förtydliga texten lite. Suddmesen var framme. Lyckade tydligen inte hålla min telefon helt still i mörkret......

"DSL-Zoomobjektiv" är rubriken för att beskriva ett fast 300mm f2,8. Vad är ett DSL objektiv?

Nästa rad: "Super Sonic Wave filter" vad är det? Gissar att det är systemet för fokusmotorn eller?

Längre ner på lappen: "Filterdiameter. mm: Anpassad" Vilken bra filterdiameter som dessutom ska vara angiven i mm.

Bilagor

• dsc00149.jpg
    dsc00149.jpg
    15.8 KB · Visningar: 1,085
Mankan G skrev:
Det finns fler och som kanske är mer förvånande. Hittade denna lilla lapp hos Sonys egen butik på regeringsgatan i Stockholm. Dom borde väl kunna sina egna produkter.

Jag måste förtydliga texten lite. Suddmesen var framme. Lyckade tydligen inte hålla min telefon helt still i mörkret......

"DSL-Zoomobjektiv" är rubriken för att beskriva ett fast 300mm f2,8. Vad är ett DSL objektiv?

Nästa rad: "Super Sonic Wave filter" vad är det? Gissar att det är systemet för fokusmotorn eller?

Längre ner på lappen: "Filterdiameter. mm: Anpassad" Vilken bra filterdiameter som dessutom ska vara angiven i mm.

Och billigt var det oxå.

Elgiganten köper man vitvaror o kanske datorer på, det blir ännu mer uppenbart nu ...
Om man kan zooma med Sonys 300:a /2,8 och dessutom sätta på filter med olika diametrar så kanske det är värt 73 långa...

Komplett är rätt roliga dom också.Tekniska specifikationer på D80 visar att kameran har stöd för färg, öppningsprioriterad automatik och sökare på fixerad ögonhöjd. Som tillbehör är det inkluderat en kåpa för centralenheten. Det är lika illa även på andra kameror hos dom. Verkar som de haft en prao-elev som översatt.

Inte för att jag bryr mig utan bara undrar, får man fota av en bok/tidning/reklam och lägga ut så här?
Vore bra att veta om nån "skarpare" situation uppkommer.

bEPH skrev:
Inte för att jag bryr mig utan bara undrar, får man fota av en bok/tidning/reklam och lägga ut så här?
Vore bra att veta om nån "skarpare" situation uppkommer.

Har ingen aning heller och kunde inte bry mig mindre.

En kul anektdot. Jag var på MediaMarkt i skärholmen för ett par veckor sedan och missade att dom hade en skylt i entren som visade en kamera med ett kryss över. Fotoförbud alltså. Jag brukar inte bli imponerad så lätt men dom har verkligen en häftig vägg av tv apparater. Ringde en polare med videosamtal för att visa detta. Det kom fram en säljare som sa att fotografering är förbjudet. Jag svarade honom att jag inte plåtar utan filmar. Gissa vad ha gjorde? Han sa bara "jaha" och gick därifrån :)

Det här med fotoförbud i alla butiker anser jag bara vara ett onödigt idiotiskt tilltag. Jag brukar generellt inte bry mig så mycket om det. Sunt förnuft får råda. Fick en gång en sur servitör på mig när jag plåtade en bild på mitt eget sällskap i en snabbmatsrestaurant. Restaurangen var för övrigt tom så vi kunde omöjligt ha stört någon. Jag bad honom mer eller mindre att sluta om han inte kunde motivera fotoförbudet med en vettig förklaring. Det kunde han givetvis inte.......I fallet för mig med Media Markt så var ju mitt fotograferande eller filmande bara bra för dom. Polaren åkte oxå dit. Inte för att han köpte något men det kunde ju ha hänt.

Jag har inga problem med att efterleva regler och lagar men de måste vara logiska och väl grundade. Sätter det är nu är ju bara löjligt....

Mankan G skrev:

SSWF är Olympus egna "skaka-bort-damm-från-sensorn"-automatik. Sitter alltså i huset på Olympuskameror, inte i objektiven från SONY.
/jer.

Reklam

Jewster skrev:
SSWF är Olympus egna "skaka-bort-damm-från-sensorn"-automatik. Sitter alltså i huset på Olympuskameror, inte i objektiven från SONY. /jer.
Roligt att Sony har humor...

Reklam Delas ju ut till kreti o pleti så man gör ju inte sig skyldig till spridande av en artikel som prenumerater eller lösnummerköpare måste betala för. Man hjälper bara att sprider bara deras reklam, även om det inte kanske inte ger fler kunder.

Re: Reklam

Bofoto2 skrev:
Reklam Delas ju ut till kreti o pleti så man gör ju inte sig skyldig till spridande av en artikel som prenumerater eller lösnummerköpare måste betala för. Man hjälper bara att sprider bara deras reklam, även om det inte kanske inte ger fler kunder.
Du menar som bilder på internet också förlorar upphovsrätten?:)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar