Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Elements stänger ner oväntat.

Produkter
(logga in för att koppla)

Lennart Falk

Aktiv medlem
När jag ska skriva ut från Elements och klickar på sista printknappen stänger programmet ner utan någon utskrift. Har startat om både dator och skrivare utan bättring. Inte nog med det, när jag skulle skriva ut ännu en kopia från Lightroom startade inte skrivaren. Men när jag då skrev ut vanlig text från mail funkade allt som vanligt. Två Adobeprogram som fått spader samtidigt!. Både program och skrivare har senaste versionerna. Skrivaren en Epson funkar med min andra dator, båda är Macar. Vad göra?

Titta i systemloggen om det syns något. Görs enklast med programmet "Console" som ligger i Applications/Utilities.

Har du gjort ett uppdatering nyligen av Elements och Lightroom? I så fall kan det vara en alldeles färsk bug som har krupit in.

Elements stänger ner oväntat

Förstår inte mycket av det som står i systemloggen men jag ser inget misstänkt.
Det är flera månader sedan jag uppdaterade någonting och allt har funkat som det ska tills nu.
Ska försöka med att installera om programmen om det hjälper.
Tack så länge!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar