Annons

Elements 5

Produkter
(logga in för att koppla)

Tommy Törnquist

Aktiv medlem
Nu när Elements 5 har funnits ute ett tag kanske ni har koll på nyheterna. Är det lönt att satsa på 5:an eller ska jag fortsätta med 4:an? Om man går in på Adobes hemsida kan man uppgraderar till 5:an för lite över 700 kronor. Betyder det att man lägger den över 4:an som jag har installerat på datorn så bara ändringarna kommer med eller är det hela versionen man köper?
 
Elements tycks komma i nya versioner varje år och det verkar rätt vanligt att många endast uppgraderar till de udda versionerna. Det är tydligen de som innehåller de största förändringarna.

När jag uppgraderade till 4:an från 3:an var det den fullständiga versionen jag fick, så jag antar att det gäller även för 5:an.
 
Jag har Elements 5 och har tidigare kört 4:an. Man kan inte säga att skillnaden är himlastormande. Jag skulle nog vilja påstå att om inte "Curves" eller bättre konvertering till S/V står högt på önskelistan så skulle jag inte bry mig om att uppgradera.

--- Jesper
 
Hej!

Personligen tycker jag, när det gäller Elements, att man lika gärna kan köpa en ny licens istället för att uppgradera. Prisskillnaden är ju så liten.
På det viset har man ju två licenser för bara något högre pris än en licens.
Sitt gamla Elements kan man ju ha nytta av på en annan dator, eller t ex sälja billigt till någon man känner som vill prova på bildbehandling.

Elements 3 ska man, enligt min mening, inte göra sig av med om man vill byta upp sig till fyran eller femman. Trean lär nämligen innehålla kod till kurvor och annat godis som gratis plug-ins kan utnyttja. Denna kod är borttagen fr o m Elements 4.

Mvh.
Lasse C
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.