Annons

Egna studiotillbehör

Produkter
(logga in för att koppla)
Hello alla glada!
Nu är det såhär, att jag ska öppna en fotostudio i sommar. Men jag vet inte om jag kommer få tag i någon studio...! Så då tänkte jag att man får köpa det som behövs (typ allt!). Men man kanske kan göra lite saker hemma, själv.

Och då undrar jag om det är någon som har lite tips eller tricks att dela med sig av! Det som jag har tänkt på är att göra ett eget bakgrundsstatvi och kanske om man kan fixa paralyn själv.

Det skulle uppskatas så fruktansvärt om man fick några tips, det är lite brottom också. Den ska öppnas nästa vecka....

Tack i förhand
Felicia

Jag var på Jysk i Stenhagen i Uppsala i dag (har flyttat till Uppsala) och fick syn på ett trädgårdsparaply som var vitt. Det var drygt 1,5 m i diam. och kostade måttliga 65 kr eftersom de hade satt ner priset och det inhandlades genast. Har inte hunnit kolla hur det funkar som studioparaply. Det behövs dock lite hemslöjd för att fixa en hållare eller fot så att det kan stå mer eller mindre lodrätt.

För mjukt ljus, spänn upp ett lakan eller vitt tyg och ha blixten bakom, eller ha tyget över en dörröppning med blixt bakom.
Paraplyer är svåra att göra själv så de bör man nog köpa, de är ju så praktiska just för att de går att fälla ihop så enkelt och transportera. På Ebay är de väldigt billiga, eller från tex GadgetInfinity.com ( under en hundring ).

För mjukt ljus, spänn upp ett lakan eller vitt tyg och ha blixten bakom, eller ha tyget över en dörröppning med blixt bakom.
Paraplyer är svåra att göra själv så de bör man nog köpa, de är ju så praktiska just för att de går att fälla ihop så enkelt och transportera. På Ebay är de väldigt billiga, eller från tex GadgetInfinity.com ( under en hundring ).

Okej, det var ett bra tips! Jag sak allt prova det snart. Tack

De ställning för bakgrund brukar va ganska dyra , även på de billigaste ställena, högtalarställ för PA är iofs tyungre , men absolut mycke billigare om man hittar på rätt ställe dessutom klarar de runt 3 kg istälet för 3-5

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar