Annons

Egen hemsida

Produkter
(logga in för att koppla)
Contax skrev:
Hur är supporten på web10?
Det lilla som jag behövt vara i kontakt med dom så har det gått snabbt och enkelt att få svar. Dom använder ett slags privat forum för alla frågeställningar så det är lätt att gå tillbaka om samma problem uppstår igen...

Gustaf Marling skrev:
Tack för dina tips!

Jag har registrerat www.marling.se nu hos Spray, men jag har inte hittat nåt smidigt program att göra hemsidan i..

Vad använde du för att göra din sida? eller knackade du in koden manuellt?

/Gustaf
Jag har skrivit min kod själv men hos web10 får man faktiskt med en "online editor" där du kan skapa din egen hemsida med mallar. Om du inte vill använda de mallar som du har rekommenderar jag att du använder dreamweaver.

arneri skrev:
http://coppermine-gallery.net är enkelt att starta upp och kan sedan modifieras efter hand. Personligen tycker jag att du skall undvika för mycket teknik typ Macromedia flash m.m. Det gör bara sidorna till blinkande julgranar och besökarens upplevelse blir inte dina bilder och text.

Tack för tipset om flash m.m. personligen så håller jag med dig fullständigt, ju fler coola prylar desto snabbare lämnar jag sidan..ljud speciellt som man inte kan stänga av... oootroligt irriterande :)

/Gustaf

Jonas Jönsson skrev:
Klart bäst är att skriva själv, men om man inte vill/kan/får/etc är nog Dreamweaver att rekommendera. Det funkade iaf bra när jag använde det för en tid sedan, och säkerligen har det nog dessutom blivit mkt bättre sen dess.

Får nog ta en titt på Dreamweaver och se vad det är för nåt. Annars, kan man använda sig av Frontpage? är det nåt att ha?

/Gustaf

Gustaf Marling skrev:Annars, kan man använda sig av Frontpage? är det nåt att ha?

/Gustaf [/B]
Jag vet inte hur det är med frontpage nu, men jag gillade det inte när jag höll på med det för 6-7 år sedan. Jag skulle i alla fall föredra att använda dreamweaver...

flash

oj missade visst att du redan reggat adressen :) jag gjorde förrästen min sida helt i flash utan att kunna något innan.. så det är ju ett alternativ till dreamweaver mm...

/pontus

Re: flash

parvasen skrev:
oj missade visst att du redan reggat adressen :) jag gjorde förrästen min sida helt i flash utan att kunna något innan.. så det är ju ett alternativ till dreamweaver mm...

/pontus

Tjena!

Jag har precis börjat titta på Dreamweaver, och i mitt tycke så verkar det vara hyfsat komplicerat.. speciellt för nån som aldrig har haft att göra med html att göra tidigare..

Men det löser sig nog!

/Gustaf

Säg till om det är något speciellt du undrar över om CSS/(X)HTML. :)

/Anders, som än en gång sitter uppe vid datorn lite för länge och skriver konstiga sidor som aldrig publiceras.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar