Annons

Egen hemsida/galleri

Produkter
(logga in för att koppla)

saraskur

Medlem
Hej!

Då jag nu vill satsa mer seriöst på fotografin funderar jag på att skaffa en egen hemsida. Tanken är att jag där ska ha någon form av galleri där jag kan visa mina bilder, samt information och kontaktuppgifter. Jag är alltså inte intresserad av en köp-funktion på hemsidan.
Problemet är att jag är usel på html, programmering och allt annat som hör till att skapa en egen sajt, och jag har då letat runt lite på olika tjänster som hjälper till med en design åt en.
Självklart vill jag kunna anpassa utseendet på min sida så mycket som möjligt, men det behöver vara hyfsat enkelt att göra det.

Är det någon som har tips på vilken tjänst jag ska använda mig av? Ett eget domännamn är en självklarhet, och så låga priser som möjligt uppskattas.

Tack på förhand!
Sara.
 
Hej

Jag hade länge http://www.one.com
De har bra priser och det ingår ett färdigt koncept för att skapa gallerier, finns flera olika färdiga layouter till dem men man kan även enkelt ratta till egna.

Samma sak gäller så klart hemsidan i sig själv, man kan börja helt från grunden, använda färdiga mallar eller modifiera de färdiga mallarna helt efter de egna önskemålen.
Man behöver egentligen ingen egen programvara utan allt kan göras via deras webblösning.

Du kommer dock att behöva skaffa dig ett FTP-program för att kunna ladda upp större bilder/filer.
 
Hej!

Då jag nu vill satsa mer seriöst på fotografin funderar jag på att skaffa en egen hemsida. Tanken är att jag där ska ha någon form av galleri där jag kan visa mina bilder, samt information och kontaktuppgifter. Jag är alltså inte intresserad av en köp-funktion på hemsidan.
Problemet är att jag är usel på html, programmering och allt annat som hör till att skapa en egen sajt, och jag har då letat runt lite på olika tjänster som hjälper till med en design åt en.
Självklart vill jag kunna anpassa utseendet på min sida så mycket som möjligt, men det behöver vara hyfsat enkelt att göra det.

Är det någon som har tips på vilken tjänst jag ska använda mig av? Ett eget domännamn är en självklarhet, och så låga priser som möjligt uppskattas.

Tack på förhand!
Sara.

Ett tips är att lära dig " html, programmering och allt annat som hör till att skapa en egen sajt" eftersom det kommer bli ditt viktigaste medium.
 
Hemsida

Hemsida 24 fungerar bra. Har den själv









Hej!

Då jag nu vill satsa mer seriöst på fotografin funderar jag på att skaffa en egen hemsida. Tanken är att jag där ska ha någon form av galleri där jag kan visa mina bilder, samt information och kontaktuppgifter. Jag är alltså inte intresserad av en köp-funktion på hemsidan.
Problemet är att jag är usel på html, programmering och allt annat som hör till att skapa en egen sajt, och jag har då letat runt lite på olika tjänster som hjälper till med en design åt en.
Självklart vill jag kunna anpassa utseendet på min sida så mycket som möjligt, men det behöver vara hyfsat enkelt att göra det.

Är det någon som har tips på vilken tjänst jag ska använda mig av? Ett eget domännamn är en självklarhet, och så låga priser som möjligt uppskattas.

Tack på förhand!
Sara.
 
Weebly

Hej!

Då jag nu vill satsa mer seriöst på fotografin funderar jag på att skaffa en egen hemsida. Tanken är att jag där ska ha någon form av galleri där jag kan visa mina bilder, samt information och kontaktuppgifter. Jag är alltså inte intresserad av en köp-funktion på hemsidan.
Problemet är att jag är usel på html, programmering och allt annat som hör till att skapa en egen sajt, och jag har då letat runt lite på olika tjänster som hjälper till med en design åt en.
Självklart vill jag kunna anpassa utseendet på min sida så mycket som möjligt, men det behöver vara hyfsat enkelt att göra det.

Är det någon som har tips på vilken tjänst jag ska använda mig av? Ett eget domännamn är en självklarhet, och så låga priser som möjligt uppskattas.

Tack på förhand!
Sara.
Hej. Jag kan inte programmera. Har byggt en hemsida med Weebly.com. Drag and drop, enkelt men lite knöligt att träffa rätt med de olika sidelementen i början kanske. Jag använder Pro-versionen och betalade ca 1000 SEK för domänen i fem år. Du kan kolla in min sida på:
www.sawantphotography.com

/ mvh FiCa1
 
Oj, TACK för alla snabba svar!! Jag ska kolla igenom tipsen ni har gett mig, så ser jag vilket som passar bäst. Tack, Sara.
 
Adobe har ett nytt program (betaversion) som ska fungera lite som photoshop och ska ge dig html-kod som slutprodukt.

Finns att hämta gratis här http://muse.adobe.com/

Jag har inte provat det än så döda mig inte om jag har har missuppfattat programmet.
 
Tack ni också, fredrikb81 och haxmannen!
Adobes program låter spännande, något att sätta tänderna i nästa helg! :)

Jag har faktiskt fastnat för portfoliobox.net när det gäller hemsidan, och tänker testa den för att se om det håller.
 
Jalbum

Framednoice koncept påminner lite om vissa mallar från Jalbum, inte lika... men Jalbum har ett stort antal mallar för bildvisning som fungerar likvärdigt.
Det går att köpa plats för hemsida tror jag och koppla domännamn till (domänparkering).
Jalbum är mycket enkelt att publicera till.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.