jonas_erik
Avslutat medlemskap
Vad är egentligen vitsen med en enkel toppdisplay? Har ingen i min D60 och jag klarar mig utmärkt för det. Informationen finns på bakpanelen när kameran är i fotoläge, samt i sökaren. Dessutom är upplösningen och tydligheten på den lilla toppskärmen klart sämre än den på bakskärmen. Jag hoppas nästan att D90:ans efterföljare (som jag troligen kommer att uppgradera till) saknar toppdisplayen, då jag mest blir irriterad på den på de kameror jag provat. Jag fick faktiskt ett större ha-begär när jag kände lite på D5000, än när jag gjorde samma sak med en D90. Den vinklingsbara skärmen skulle jag ha mycket större nytta av än toppdisplayen. Hoppas D90:ans efterföljare får en sådan..![]()
Nu är det inte bara toppdisplayen som skiljer dem åt ! Och prioriterar man vinklingsbar skärm med livewiev är det absolut i dagsläget inte Nikon(inkl. D90) man ska titta på utan Sony A550,snabbare fokus med livewiev har jag aldrig provat,men det står ju inte Nikon på den ! Jag är ingen märkesbög utan köpte D90:n efter dom prioriteringar jag har,Nikons livewiev är kass,men använder det aldrig ändå, likaså filmning.Jag tror Nikonanvändare har mer problem med varandra än med andra med andra märken.Många köper en D3000 och tror dom har en D3:a,bara dom 3 nollorna som skiljer ! MVH.