Ades
Aktiv medlem
Jag kan nu meddela att mitt köp av A7RIII och Zeiss 55/1.8 är i hamn. Idag hämtade jag ut optiken som var det sista att dyka upp.
Allt som allt tog det 7 arbetsdagar för kameran och extrabatteri att komma fram, och endast 6 arbetsdagar för optiken. Allt har varit omsorgsfullt förpackat med bubbelplast osv. Väldigt bra!
DHL valde hemkörning på paketet med kameran men lämnade optiken till ett utlämningsställe (oklart varför).
Jag är på alla punkter mycket nöjd med min erfarenhet av E-infinity och hoppas att de finns kvar även efter eventuell Brexit.
Lite offtopic: Då ska jag ge dig ett första tips så du slipper huvudvärk senare. Ifall du använder ett SNABBT SD-kort(som bilden visar) då ska du se till att skära bort plast-biten som bilden nedan inte riktigt visar. Mitt SD-kort tappade nämligen en liten plastbit just där och det fastnade i kamerans korthållare så att kortet inte hölls på plats, på garantin så böt dom ut hela "mainboardet"(jag köpte min A7III i Sverige). Använder man kortläsare och tar ut SD-kortet i tid och otid så kommer den där lilla plastdetaljen nämligen att nötas loss så småningom, och har man otur som jag, så kommer den fastna i kameran. Andra på interwebbzen har haft samma problem.
Bilden: https://i.imgur.com/4ICQKLf.jpg