Stene_68
Aktiv medlem
Det beror helt på kortutgivaren och din kreditvärdighet.
Om man inte tänkt använda krediten utan satt in pengar så att det finns täckning tycker jag inte att kreditvärdigheten borde påverka.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det beror helt på kortutgivaren och din kreditvärdighet.
Om man inte tänkt använda krediten utan satt in pengar så att det finns täckning tycker jag inte att kreditvärdigheten borde påverka.
Sony har väl världsgaranti? Har för mig att det var någon i tråden som köpt från E-I och lämnat in för garantiärende i Sverige utan problem. Vill minnas att det var Sony men kan eventuellt ha varit någon annan.
När beställde du? Såg att det skulle vara försenad leverans med upp till 12 dagar nu i samband med den kinesiska nyårssledigheten?
Vad brukar det stå på kreditkortsräkningen om betalningsförmedlingen sköts av (t.ex.) PayEx eller Klarna? Står det PayEx, Klarna eller butikens namn? Jag minns inte hur det brukar se ut.
Hursomhelst så bör väl kreditkortets försäkring gälla oavsett vem som är betalningsmottagare?
Ja, men som sagt så bör det vara samma förhållande om säljaren använder t.ex. Klarna som betalningsförmedlare.Om det bara är överföringen till PayPal som blir försäkrad blir det ju lite tunnt.
Ja, men som sagt så bör det vara samma förhållande om säljaren använder t.ex. Klarna som betalningsförmedlare.
Finns det ett undantag för Paypal som betalningsförmedlare i försäkringsvillkoren?Den extra försäkring man får när man köper med vissa kort är inte giltigt för min egen del om man exempelvis betalar via Paypal.
Jag kör med Nordeakort.
Jag har aldrig pengar på mitt Paypalkonto. Alla betalningar går via mitt kreditkort.Klarna är betalningmottagaren men jag förstår hur du resonerar.
Tror tyvärr som även Stefan är inne på att varan inte blir försäkrad om betalningen ska mellanlanda hos PayPal.
PayPal har en egen föräkring men den är sämre plus att man inte vill ha stora belopp där eftersom ett konto kan bli låst i ett halvåreller mer om de misstänker något olagligt.
Finns det ett undantag för Paypal som betalningsförmedlare i försäkringsvillkoren?
OK, då slipper man nog det försäkringsskyddet i stort sett alltid när man handlar via nätet. Jag kan på rak arm inte komma på någon webbutik som jag har handlat av de senaste åren som inte använder en betalningsförmedlingstjänst.Banken säger att använder man betalningsförmedlare så ingår inte försäkringen längre.
Banken säger att använder man betalningsförmedlare så ingår inte försäkringen längre. Nordea har Moderna försäkringar som samarbetspartner.
Har själv inte varit i kontakt med Moderna, men kundsupport på banken som dubbelkollat med sin kollega påstår det. Det var just Paypal jag kollade. Hur det fungerar med typ Svea ekonomi kan jag inte svara på, men det borde vara samma.
/Stefan
OK, då slipper man nog det försäkringsskyddet i stort sett alltid när man handlar via nätet. Jag kan på rak arm inte komma på någon webbutik som jag har handlat av de senaste åren som inte använder en betalningsförmedlingstjänst.
PayPal, Swish och liknande är bättre tycker jag. Skriva kortnummer, namn och CVC numret är mer "läskigt" att göra på mindre nätbutiker man inte känner väl till.
Men just pga försäkringen så använder jag kortbetalning på nätet när jag anser der är värt det. Exempel på det är flygresor och hyrbil.
/stefan
Har beställt en A7III som kommer i morgon med DHL Express. Kommer även att beställa en 24-105/4 snarast.
Är man den försiktiga typen som alltid är överförsäkrad och kör med hängsle samt livrem kanske man skall avstå E-Infinity.
Man får ingen garanti som gäller här hemma samt bara engelsk meny, that´s it!
Kameran kostade €1499 och 15 i frakt. Här ca. SEK 23-25000:-
/Stephan
I det här fallet får du nya grejer till begagnatspriser och fungerar e-infinity på samma vis även efter Brexit så har du dessutom 1års garanti. Det är när priserna bara skiljer någon tusenlapp som det kan vara läge att reflektera. De affärer jag gjort tidigare har löpt hur fint som helst och kundtjänst svarar i stort omgående och är servicemedvetna. Grattis till bra affär.
Vilar själv på beställningsknappen gällande en Canon eos r. Priset 1609 euro är mer än 7000kr under lägsta butikspris här i Sverige. Kan dock inte bestämma mig pga att huset bara känns delvis rätt. Tur det är lite tid kvar till Brexit. Hade mina händer trivts på en a7iii hade det varit mycket enklare och beställningen hade varit lagd sedan länge .
I så fall passar Erlands invändning i inlägg #535.Som sagt, Klarna och Svea Ekonomi är nog inte förmedlare utan betalningsmottagare och då gäller försäkringen.
Om det är butikens egna hack som används när man matar in kortuppgifterna så skulle jag nog avstå från köpet, men det förekommer väl i stort sett aldrig?PayPal, Swish och liknande är bättre tycker jag. Skriva kortnummer, namn och CVC numret är mer "läskigt" att göra på mindre nätbutiker man inte känner väl till.