Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

E-300 EVOLT testad på dpreview

Produkter
(logga in för att koppla)
Om Kodak kan göra helt egna hus för 4/3 systemet, så är det märkligt att det använder sigmas klena hus till sin dyra kamera för canonsystemet.
 
sagan skrev:
Om Kodak kan göra helt egna hus för 4/3 systemet, så är det märkligt att det använder sigmas klena hus till sin dyra kamera för canonsystemet.

I det nya systemet har Kodak varit med från början och kan vara det som Kodak satsar på.

När det gäller småbildshusen så har säkert Kodak gjort en marknadsmässig bedömning att de inte kan göra ett lika bra proffshus som Nikon och Canon utan satsar istället på att konkurrera med pixlar och pris i ett billigt hus.

Om inte Kodakkameran var så mycket billigare än Canons 1Ds skulle ingen köpt det. Nu gick kameran dåligt ändå, men det beror nog mer på att kameran släpptes för tidigt innan den var färdigutvecklad och fick dåligt rykte. Nu är den bra och otroligt billig.
 
Jg har fået mitt om->4/3 konverter.. Ba med en 50mm f1.8 som funker bra. Amnuel fokus ja, mn jette bra funktioneren.
 
Nome Nescio skrev:
Tolk tack:
Han har fått sin OM -> 4/3 adapter. Den fungerar bra med hans 50mm f/1.8 objektiv. Även om det innebär MF.

Jag har själv använt E-1:an mycket med OM adaptern och samma nämnda 50mm f/1.8. Det fungerar mycket bra, och bilderna blir riktigt skarpa kring bländare 2.8.
 
Läste precis DigitalFoto's (inte Allt om Digitalfoto) recension av E-300. Ett mycket rättvist test måste jag säga. Rekommenderas att läsa!
 
Dom nämnde bra dynamiskt omfång, mycket bra färgåtergivning, osäker vitbalans i vissa situationer, den inbyggda sensorrengöringen, plus för det lilla formatet, snabb AF, underexponerar ibland (dock fixat i ny firmware som finns att tanka ner), bra skärpa med kitobjektivet.

Det var allt i det stora hela!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.