Somnade vid ratten på jobbet för några år sen, kollegan sov så sött han med
Det sista jag kommer ihåg innan jag ser diket torna upp sig mitt i rutan var att Pontus Enhörning körde en fantastiskt monoton låt på radion.
Efter en förmodat vinglig färd så vinglade bilen ner i höger dike.
Farten uppskattades av polisen till ca 90 km/h. Vi voltade, kanade, snurrade, skrek, såg livet flasha förbi och stannade 87 meter senare på sidan i diket.
Egentligen borde vi vart döda misstänker jag, men jag jobbade för ett företag som håller sig med bepansrade bilar på den tiden och hytten höll förvånansvärt bra - till o med rutorna höll.
När bilen väl stannat så ringer en polare efter ca 10 sekunder o undrar vad som händer ikväll...
-Önskar jag inte vart trött, önskar polarn hade ringt tidigare och önskar jag svarat ja på frågan som polisen hade om det kommit ett rådjur och jag väjat..
Ärlig o dum som man är (var?) så berättade jag så snällt att jag somnat haha
Vårdslöshet i trafik blev det till slut med indraget körkort och en sabbad nacke för resten av livet.
Det mest komiska med alltihop var att efter att vi legat i diket en stund så dök det upp en hjälpsam herre med fälgkors och försökte krossa framrutan så att vi skulle kunna komma ut - det gick inte så bra om man säger så..
-Dumt att sova på jobbet med andra ord!
Vad kalaset kostade?
Jah bilen vart totaldemolerad och de kostar ett 6-siffrigt belopp dessa fordon...
Så detta är definitivt den dyraste pryl jag haft sönder
-Hittills...