Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dyra eller billiga objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)
Det håller jag med om, när man har "tillräckligt bra" prylar så finns det inte längre något att skylla på och man kan koncentrera sig på att förbättra sig själv istället. Det borde ju gå att göra ändå, men jag tror inte så många riktigt klarar av det. Det är alltid smakligare att tro att det är någon annans eller någonting annats fel. :)
 
Pratade utrustning med en fotograf som håller på mycket med produktfoto etc.
Han har det värsta man kan ha, senaste dyraste kamerorna, bland annat digitala Hasselbladare, därtill kommer objektiven och övriga kameror.
Jag frågade om det verkligen var nödvändigt med alla dessa DYRASTE! tillbehören.

Hans svar:
Blir en bild dålig ska man aldrig kunna skylla på utrustningen man använder.
Får jag idag en dålig bild vet jag att det är jag som fotograf som misslyckats, inte min utrustning.

Jag har i alla fall inte råd att tänka så, tycker att det är skönt istället att kunna skylla på utrustningen ibland ;-)
 
Finns charm i allt - titta på folk som sätter på ett kamerahuslock med en litet hål i som hålkamera på en 12000 SEK systemkamera och fotar med det och tycker att det är roligt... Kvallitén är givetvis fruktansvärd, men foto handlar om många saker - det är roligt att fota med bra prylar och det är roligt att fota med skitdåliga saker. Det är det där mittemellan som är trist.... :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.