Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dynax 7D 12990:-

Produkter
(logga in för att koppla)
Sett priser runt 12800 fast utan kitobjektivet.
Annars så tycker jag att priser på 7D är vansinnigt stabilt, det har inte ändrats på flera månader trots att andra märken kommit med nya hus.

Re:

Ja man får vänta och se vad som händer med prisutvecklingen, någon gång måste priset sjunka även på D7.

Att ingen svensk manual förljer med ser jag inte som ett problem. Den svenska är säkert äversatt från den engelska vilket leder till ännu fler fel. Men en trycket manual är aldrig fel, oavsett språk.

Fyndbörsen har huset för 12850:-
Inte lika bra pris som netonnet men rätt hyffsat ändå.

I USA har man börjat få 200 dollar tillbaks istället för tidigare 100 när man köper huset. Det skulle vara helt ok om det erbjudandet kom till Europa dvs. 200 euro tillbaks.
Då skulle priset för en ny 7D ligga på runt 11000:-

Jag tror att Expert-butiken på anvenyn i Göteborg (Z-foto?) tar 11.995 kr för huset! Inte illa för en Expert-butik, inte sant?

MAN.......

får hoppas att det går ner lika mycket i pris som Minolta A1 och A2!! Jag väntar nog till hösten och hoppas det har gått ner.

I höst finns det nya modeller som du vill köpa, det är bara att vänta på deras prissäkningar...

Själv så väntar jag inte på sänkningar, bara att pengarna finns på sparkontot.

Nog lär det komma fler modeller. KM spottar ju fram kompaktkameror på löpande band. Men dom måste väl haka på konkurrenterna med Dslr.
Jag har flera Minolta-gluggar och förväntar mig en något mer kompakt modell.

Det här tipset kostade mig 11995:-
Sitter just och fyller i blankett för att försöka få 100 € tillbaka. =)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar