Annons

Dynax 5D - Nu finns den

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Minolta Dynax 7d vs Dynax 5D

Tommy Lindholm skrev:
Någon som vad som skiljer Konica Minolta Dynax 5D från Minolta Dynax 7D?

Till största delen så är det handhavandet, byggkvalitet & storlek/vikt som skiljer dem åt...

Det finns säkert smådetaljer som skiljer i funktion men det är inte mycket...

Kika in här, där finns länkar där du kan jämföra...

//Larsa
 
En av de saker jag reagerar på är att man kör med "Motivprogram" på 5D:an, något som väl är en eftergift åt de som inte kan/vill lära sig/bryr sig om hur en kamera fungerar.
Har dock inte sett ett "Sunset"-program tidigare, kan ju bli intressant att se hur det funkar.
 
FiLM) (Toba skrev:
En av de saker jag reagerar på är att man kör med "Motivprogram" på 5D:an, något som väl är en eftergift åt de som inte kan/vill lära sig/bryr sig om hur en kamera fungerar.

Ser på min arbetsplats många som kör budgetDSLR & använder motivprogrammen så dom fyller tydligen en viss funktion, för fler än man tror kanske?

//Larsa
 
Re: Jag...

KjellSn skrev:
undrar vad ett enbart kamerahus kommer att hamna på för pris?
kjellsn

Ja det ska bli kul att se. Jag tror nog inte det kommer bli väldigt mkt lägre än med objektivet. Det är verkar ju vara ett ganska billigt objektiv
 
Tror.......

inte heller det blir så stor prisskillnad! PÅ Dynax 7D skiljer det bara 400:- i pris på med eller utan objektiv. kjellsn
 
Är väl inte helt omöjligt att det kommer ett (eller flera) paket med bättre optik. Tyvärr så har ju KM ingen lämplig normalzoom utan 28-75 2.8 är väl den som ligger närmast tillhands. Ett utmärkt objektiv i toppklass men ingen vidvinkel att tala om...

//Larsa

EDIT: kom just på att 17-35 2.8 finns :) Men då är ju i & för sig Sigmas 18-50 2.8 intressantare. Dessutom så ser man sällan paket med andra än KM:s gluggar, åtminstone i sverige...
 
Senast ändrad:
froderberg skrev:
Här finns också en förhandstitt
Grattis till att vara först, måste kännas skönt :)
Av det du skriver så kanske detta kan vara något att få farsan att fundera på, han använder inte XE-5:an lika mycket nu som på 70-talet, och så kan han ju låna gluggar av mig. Tål att tänkas på.
 
Citat från allt om digitalfoto
Antalet knappar och rattar och reducerats radikalt på D5D. Helt rätt för den tänka målgruppen av familjefotografer och nybörjare.

Men om man tittar på bilder så är det fortfaramde betydligt mer frikostigt med knappar och rattar än vad 350D eller D70s erbjuder.
Många dedikerade knappar ser jag som en styrka som är svårslagen. Jag hatar att behöva ta av mig hanskarna och fippla på små knappar i mörker och kyla.
 
Nome Nescio skrev:
Citat från allt om digitalfoto


Men om man tittar på bilder så är det fortfaramde betydligt mer frikostigt med knappar och rattar än vad 350D eller D70s erbjuder.
Många dedikerade knappar ser jag som en styrka som är svårslagen. Jag hatar att behöva ta av mig hanskarna och fippla på små knappar i mörker och kyla.

Jag håller med. Det är underbart med bra rattar och knappar så man slipper menybläddrande.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.