Urzulana
Medlem
Hej!
Det står i ett senare inlägg att du bara fotar med fast 50/1,8 och ovan mest porträtt och vardagliga bilder. Min fråga är varför köpa en D610/D7100? Från mitt håll skulle en spegellös med ansiktssökande AF vara ett bättre alternativ, de nya platta gluggarna är som exempelvis Samsung släppt är fruktansvärt bra i synnerhet med helt öppen bländare, när kameran bergsäkert sätter fokusen på ansiktet så lyfter det bilderna rejält. Jag vet, jag har även en D300 och den får vila sig allt oftare. En fet DSLR är superbra om man ska sätta på stora gluggar eller blixtar som kräver stadigt grepp eller köra med en massa specialtillbehör som blixtkablar, bälgar och annat eller väldigt långa fotosessioner där batterikapaciteten börjar göra sig gällande. Annars är jag för egen del helt såld på spegellösa kamerors fördelar för det vardagliga knäppande av familj och andra händelser när livet bara pågår. Olympus har ju förmåga att göra bra små men "vuxna" kameror med ovan nämnda fördelar. Det var bara mina tankar, det är synd att missa något....;-)
fast " vardagliga knäppande av familj och andra händelser när livet bara pågår" är ju inte direkt det jag går för.