ANNONS
Annons

Dum fråga? SAR-värde

Produkter
(logga in för att koppla)
Som riksfaktor är nog fet mat och för lite motion betydligt farligare.

Förmodligen har du rätt, men att börja äta bättre och motionera mera är nog för de flesta ett betydligt större jobb än att välja en viss mobiltelefon framför en annan. Man behöver ju inte alltid börja med de stora sakerna. Ett litet steg är också ett steg.
Dessutom kan det ju vara så att en och annan kanske redan äter bra och motionerar mycket :)

Jag kan se många skäl till att vara försiktig om man kan ...

Ingen vet säkert hur olika riskkfaktorer samspelar; kanske är det t.ex. farligare med strålning om man samtidigt låter bli att motionera och har lite sämre allmänhälsa och immunförsvar.

Vissa av oss har helt ett gäng trådlösa prylar som strålar på olika frekvenser kring oss hela dagen, vem vet hur dom samverkar. Vi har säkert högre strålning av olika slag kring oss nu än på grott-tiden, från prylar, telefonmaster osv, och vi kanske inte är anpassade för det?

Sedan tror jag starkt på att den mentala biten är viktig för hur kroppen klarar fysisk stress; är man orolig samtidigt med påfrestningar så klarar man dom sämre. Kanske är själva oron farligare än strålningen, vem vet, men varför inte då ta bort orosmoment om man kan göra ett enkelt val av en produkt som strålar mindre?

Själv tänker jag inte så mycket på det, men jag har funderat ibland på hur det ser ut på skrivbordet och hur mycket man kan bli påverkad av alla trådlösa prylar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar