Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dubbel-exponera digitalt?

Produkter
(logga in för att koppla)
divander skrev:
Mig veterligen är det bara Finepix S2pro som har denna funktion inbyggd i kameran. Och jag förstår inte hur ni med andra kameror kan leva utan. Det är väl ingen sport att lägga ihop bilderna i datorn? Nej, skall det göras riktigt så skall det göras ute på fältet.

Jag trodde inte att fotografering var en sport...Är det inte viktigast att det blir en snygg slutbild?

Det finns knappast någon poäng att dubbelexponera direkt i en digitalkamera förutom att somliga tycker det är 'mer sportsligt' då kanske...
Rent tekniskt går det inte att dubbelexponera på en CCD/CMOS, sk. 'äkta' dubbelexponering. Den tar som sagt två bilder och smälter ihop, precis som tex. photoshop. Elektronerna på CCD-ytan är aldeles för virriga och instabila för att kunna vänta på fler exponeringar.

ANNONS