Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

domänshop Bra webhotell?

Produkter
(logga in för att koppla)

begust

Aktiv medlem
Någon som har erfarenhet av Domänshop som leverantör av webhotell?
www.domanshop.se

Jag skall lägga upp en enkel hemsida, ej för bilder så jag behöver inte så mycket utrymme, men den måste knytas till min .se domän.

Trafikntensitet har jag ingen aning om vad det kan tänkas bli.

/Bengt
 
Hej!
Jag har ingen erfarenhet av dom.
Men tyckte dom verkar dyra.
Finns bättre och billigare hotell.
Själv använder jag http://www.webhostingbuzz.com/index.htm
Fungerar bra och du kan även kära din SE domän där.
Men jag tror inte dom säljer domäner så du får fixa det någon annan stans. Om du inte redan har en vill säga.
Mvh
Claus"Frasse"Fransson
 
Tycker också dom verkar dyra.
Speciellt på domännamn.

Du kan köra ditt .se på vilket webbhotell du än tar in på.

http://www.neno.se/

använder vi numer till våra domäner och fungerar bra för oss.

Domänerna köper vi på Loopia och pekar om till Neno
 
Som Claus säger så är webbhotell utomlands mycket billigare än svenska.

Det enda problemet är nog egentligen att supporten blir på engelska.
 
Tänkte stämma in i Peters åsikt om Manufrog. Har min egen hemsida där och är mycket nöjd. Billigt bra och pålitligt.

Rekommenderas skarpt.
 
Använder www.b-one.net som är billiga och bra. 500 mb kostar 12 kr i månaden tror jag. Har varit med dem i tre år nu och har inget att klaga på. Jag registrerade också min.se-domän via dem.
 
Min bestämda åsikt är att man skall akta sig för b-one. Kompetensen hos deras suport är mycket låg och dom är väldigt ovilliga att hjälpa till.

Bl.a. är deras servrar olika konfigurerade och dom verkar starta om servrarna väldigt ofta med följd att bl.a. sessioner dör.

Ett "betala vad du känner för"-alternativ är www.rymdraket.net. Mycket seriöst hobbyprojekt med server som inte har gått ner på snart två år.
 
Oj vad många svar!

Hej1
Tack för alla svar.
jag skall surfa runt och kolla lite mer.
Köpte domänen på Domänshop då jag då upplevde att de var billiga
/Bengt
 
B-one

Det blev till slut B-One jag köpte plats på.
Har fungerat perfekt hittills.
Tack för alla svar.
Bengt
 
Mer frågor...

Är det någpn som kan svara på ifall några av de ställen ni använder har ett sådant där program så man bara kryssar i lite frågor och så vidare så får man liksom en färdig hemsida... Typ "Du är fyra klick ifrån en egen hemsida"

Kan ni ge länkar till era hemsidor så man får se hur en färdig sida hos ett visst företag ser ut?
 
Maria - B-one har denna feature (tre klick), dock har jag aldrig använt den eftersom jag designar själv, så jag vet inte hur den funkar.
 
Ok, tack så mycket Carl...

Är det någon som kan ge en länk till en sida de har designat med B-one så man får se hur de blir?
 
Hur kom du dit Carl, jag har letat och har försökt på deras hemsida men jag kommer ingenstans...
 
Jag har ett par konton där och gick in via den kontrollpanel man då får tillgång till. Är nästan helt säker på att man inte kan komma dit som icke kund.
 
Ok, då hänger jag med...

Tackar så mycket för all hjälp!

Har nog bestämt mig för B-one nu!

Mvh
Maria
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.