Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Displayskydd till 300D

Produkter
(logga in för att koppla)

andreasc89

Avslutat medlemskap
Har sökt runt en del men inte hittat något om detta.

Har hört att det finns displayskydd till 300D, men inte hittat det i någon affär. Är det bara ett rykte eller finns det?
Och isåfall: Var kan man köpa det och vad kostar det?

/A\
 
Köp skyddsplast till handdatorer och skär till. Bra för det lämnar inga klisterrester efter sig.

Mvh Jörgen
 
PDA skydd

Hej :)
Köpte själv ett skydd på Kjell & Kompani i form av en självhäftande plastfilm som används till PDA (handdatorer). Eftersom de har stor skärm var det bara att mäta och klippa till rätt storlek till min EOS 20D. Tyvärr är den plastfilmen lite strukturerad i ytan (ungefär som ett fotopapper med satin eller halvmatt yta) så att bilden på monitorn på något konstigt sett tappar i skärpa. Men eftersom bilden på monitorn knappast kan kallas för skarp även utan skydd tycker jag det är värt ändå. Dessutom sitter inget klister på så vill man ta bort skyddet är det bara att ta bort, utan kladd.
 
http://www.daproducts.com/ verkar bra, men man måste ju ha kreditkort för att handla där (typ mastercard eller visa) vilket inte jag har och inte kan få på tre år (bara 15). PDA-skydd är inget alternativ eftersom jag redan nu tycker att skärmen inte är den bästa, men tack för tipset. Att byta LCD-display kan väl bara göras på en Canon verkstad och då måste jag ju skicka kameran (köpt från Cyberphoto), mycket lättare att köpa ett skydd som sedan bara är att ta bort och byta ifall det blir repor. En svensk återförsäljare av DAproducts har jag inte hittat, finns det någon?

/A\
 
Vore ju trevligt om den bara kostade $10 att byta eftersom jag spräckte min typ första veckorna.
Den är väldigt ömtålig och jag har för mig att det var därför de började sälja speciella skyddsplaster.

Det ser inte snyggt ut vill jag lova :-O
 
Har den till min 10D, och det funkar klockrent. Kristallklart, hyggligt enkel att montera. Ska även gå att ta loss,men det har jag inte testat.
 
jag kopte plast skiva pa klas ohlsson rtp 50 spann racker till mer an 20 skydd om man vill, sen ar det bara skara ut storleken stejpa mellan med tjeck dubbelhaftande tejp .. detta gor att skyddet star ut lite . och gor att knapparna skyddas. vart det, en ny skarm ar nastan lika dyrt som en ny kamera.
 
ClearTouch låter jättebra, ska beställa så fort jag kan. Hellre sätta på ett skydd innan displayen blir repig, det tar ju alltid sin lilla tid när man skickar kameran på service.

/A\
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.