Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Diskutera Nya Canon 10D
- Trådstartare Linmajon
- Start datum
sagan
Avslutat medlemskap
joker skrev:
He he.
Det är väl bara kul att man inte är så statsik så att man aldrig kan ändra åsikt.
Absolut!
har ett kärlek-hat förhållande till systemkameror.
Senast ändrad:
KanonCanon
Aktiv medlem
När du får den i handen så blir det bara kärlek! ;-)Kim7i skrev:
Absolut!
har ett kärlek-hat förhållande till systemkameror.
EdwardH
Aktiv medlem
Enda problemet som jag kan komma på med 10D:n är att den inte är vattentät.
Så jag måste vara försiktig med sperman så att det inte kommer in och förstör elektroniken.
Annat än det verkar kameran vara superbra, på alla sätt och vis. AFpunkter är det som har gjort mig gladast.
Så jag måste vara försiktig med sperman så att det inte kommer in och förstör elektroniken.
Annat än det verkar kameran vara superbra, på alla sätt och vis. AFpunkter är det som har gjort mig gladast.
???????EdwardH skrev:
jag måste vara försiktig med sperman så att det inte kommer in och förstör elektroniken.
...var är de bilderna;-)
dsmannen
Aktiv medlem
EdwardH skrev:
AFpunkter är det som har gjort mig gladast.
antal AF-punkter må vara (visserligen underlättar fler..) bara autofokusen fungerar som den är tänkt att fungera, dvs bra (bra mycket bättre än D30/D60 alltså)
sagan
Avslutat medlemskap
Kanonkanån skrev:
När du får den i handen så blir det bara kärlek! ;-)
Japp, så blir det nog
Senast ändrad:
sagan
Avslutat medlemskap
Re: Förhandsbeställning
japp!
Rico skrev:
Cyberphoto tar emot förhandsbeställningar. Nån mer än jag som har bokat en?
japp!
Philippe
Aktiv medlem
Info på wwww.photim.com
Det finns lite info på http://www.photim.net/PMA-2003/Canon-10D.html tyvärr är det på franska.
lycka till
Det finns lite info på http://www.photim.net/PMA-2003/Canon-10D.html tyvärr är det på franska.
lycka till
Linmajon
Aktiv medlem
Re: Förhandsbeställning
Jag med men på Scandinavian photo. Är jag dum? Om SF vill ha mycket mer för den nollar jag förstås beställningen. Man kanske borde boka hos båda?Rico skrev:
Cyberphoto tar emot förhandsbeställningar. Nån mer än jag som har bokat en?
henab
Aktiv medlem
Frågan är bara *var* man ska köpa sin 10D.
Lite fakta jag febrilt inhämtat:
1) Nätbutiker i USA tar emot förhandsbokningar för $1500 (dvs, strax under 13000kr)
2) En tysk butik har prissatt en 10D till €2190. Strax under 20000kr. Undrar om de sänker det nu?
3) Båda dessa brukar vara billigare än svenska nätbutiker.
4) En resa till New York kostar 3800. Plus att man får lite semester i USA. Gratis resa till New York vore väl inte helt fel?
Summa summarum, så ska de bli väldigt intressant att se vad cyber och scandinavian tar för sina 10Der.. Hoppas de prissätter den vettigt (även med internationella mått)
Lite fakta jag febrilt inhämtat:
1) Nätbutiker i USA tar emot förhandsbokningar för $1500 (dvs, strax under 13000kr)
2) En tysk butik har prissatt en 10D till €2190. Strax under 20000kr. Undrar om de sänker det nu?
3) Båda dessa brukar vara billigare än svenska nätbutiker.
4) En resa till New York kostar 3800. Plus att man får lite semester i USA. Gratis resa till New York vore väl inte helt fel?
Summa summarum, så ska de bli väldigt intressant att se vad cyber och scandinavian tar för sina 10Der.. Hoppas de prissätter den vettigt (även med internationella mått)
sagan
Avslutat medlemskap
Re: Re: Förhandsbeställning
Det brukar ju inte skilja många hundralappar mellan dem två, inte på kameror iaf.
Linmajon skrev:
Jag med men på Scandinavian photo. Är jag dum? Om SF vill ha mycket mer för den nollar jag förstås beställningen. Man kanske borde boka hos båda?
Det brukar ju inte skilja många hundralappar mellan dem två, inte på kameror iaf.
sagan
Avslutat medlemskap
vet inte om den är länkad sen tidigare..men är är iaf en hel test.
http://www.imaging-resource.com/PRODS/E10D/E10DA.HTM
http://www.imaging-resource.com/PRODS/E10D/E10DA.HTM
Avslutat Medlemskap23
Aktiv medlem
Linmajon skrev:
Vad säger man om att i princip hela chassit är i magnesium?
se här Lycka! Är det lika som EOS3?
Mig veterligen är det aluminium chassi i EOS 3:an. En vän till mig har en EOS 3 som han använder professionellt, och plastskalet har nötts av på några ställen. Jag tycker att det som tittar ut i den svarta plasten ser ut som aluminum.
Det och väsentligt förbättrad AF gör att jag inte tvekar en sekund.
7-punkts AF... Och för att få AF-hjälp i svagt ljus behöver man en EF-blixt. Eller har jag missförstått speccarna?
Hursomhelst, våren lär bli intressant. Pentax *ist D, Canon 10 D - vad kommer Nikon och Minolta med? Nikon D75? Minolta Dynax 7D?
Med vänlig hälsning
Roland
Gnurra
Aktiv medlem
Re: Re: Diskutera Nya Canon 10D
Ja lite har du missförstått. Om ljuset skulle vara alltför svagt så får den inbyggda blixten hjälpa till med sin strobolight-funktion. Någon extern blixt behövs alltså inte.
FotoZ skrev:
7-punkts AF... Och för att få AF-hjälp i svagt ljus behöver man en EF-blixt. Eller har jag missförstått speccarna?
Ja lite har du missförstått. Om ljuset skulle vara alltför svagt så får den inbyggda blixten hjälpa till med sin strobolight-funktion. Någon extern blixt behövs alltså inte.
Niklas Arnfelt
Aktiv medlem
EdwardH skrev:
10D:n verkar vara EXTREMT snabb! (inte 1Ds snabb, men ändå).
Och så bara 2200 euro för den. Inte dåligt. Inte dåligt, alls. Jag kan knappt vänta!
De här 30 dagarna som följer kommer nog vara de längsta dagarna i hela mitt liv.
Enligt Canon själva ska AF'en vara lika snabb som 1Ds. Men det är enligt Canon det...
Ca priset i Sverige är satt till 22000 kr enligt canons återförsäljarsida.