Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Diskussioner under ”bildkritik” !?

Produkter
(logga in för att koppla)

Andreas U

Aktiv medlem
Jag använder ofta funktionen ”läs senaste kommentarer”. Där får jag ofta se de senaste bilderna och även äldre bilder som andra kommenterat. Det är kul, och lärorikt att se dessa bilder tillsammans med konstruktiva bedömningar. Samtidigt som jag själv ofta hittar bilder här som även berör mig. DOCK, är det väldigt trist att läsa en massa diskussioner olika personer emellan om både ditt och datt. Tröttsamt är även allt tackande. Att svara på frågor ställda i en kommentar och emellanåt ge ett ”samlat tack” är iofs ok men jag tror inte meningen med ”kommentarsrutan” är att driva diskussioner.
Att diskutera ditt och datt är kul och allas rätt men det bör rimligtvis bedrivas under forumet, eller?

// Andreas

Tja... jo... förstår hur du känner, men jag resonerar inte som du. Jag känner mig ohövlig om jag inte tackar för någonting jag uppskattar att få.

Och jag måste erkänna att om man bedömt en bild och sen får respons på bedömningen (i form av tack eller kanske fler frågor eller utförligare förklaring) då tycker jag det är roligare att återvända till den fotografen och kommentera hans/hennes bilder.

Visst går det att göra så att man mailar ett tack istället, men det är nog inte en så bra lösning det heller. För tänk på dem som kommenterar MÅNGA bilder varje dag... då är det kanske inte så roligt att få mailboxen full av en massa tack från människor som man inte alltid kan minnas sammankoppling mellan namn och ett visst fotografi.

Jag tycker nog att det är bra som det är. Jag brukar också titta på senast kommenterade bilder, men störs inte av tackande.

Visst är det trist när det bråkas under kritikbilderna, men det händer väl inte ofta?

Mvh Kriss

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar