Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Direktöverföring till dator

Produkter
(logga in för att koppla)

Qalle

Ny medlem
Någon som har koll på hur man kopplar kameran direkt in i datorn för att se bilderna direkt när dom tagits på dataskärmen?

Fotar med en Nikon D300
Har Capture NX och NX2

Tusen tack på förhand!

Du behöver Camera Control Pro, möjligtvis version 2. Sedan kopplar du bara kameran via USB till datorn. Därefter känner programmet igen kameran automatiskt, resten tror jag du hittar själv. Det är inte ett alltför stort program.

Fungerade fint!
ett litet problem var att bilden först är skarp i någon sekund, sen blir den suddig i flera sekunder för att efter ett tag bli skarp igen.

Någon som vet hur man hanterar det?
Kanske bara datorn som inte orkar med riktigt?

Ursäkta om jag lånar tråden lite.

Men går det att föra över direkt från D300 till exempel Lightroom? Att man har en ryggsäck med datorn i på ryggen med USB-kabel och varje gång man skjuter så laddar den in bilden i Lightroom?

Ursäkta om jag lånar tråden lite.

Men går det att föra över direkt från D300 till exempel Lightroom? Att man har en ryggsäck med datorn i på ryggen med USB-kabel och varje gång man skjuter så laddar den in bilden i Lightroom?

Camera control2 förde över bilderna automatiskt till önskad mapp.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar