Annons

Din vanligaste tabbe?

Produkter
(logga in för att koppla)
Fast häromdagen tog jag mig tvärs igenom Malmö för att fotografera en byggnad och fattade inte vad som stod på när kameran inte funkade. Kollade till slut displayen som sa "Inget minneskort isatt!"
Bara att åka hem och hämta det :(

Gjorde jag också förra veckan då jag skulle ta ett par bilder av ett hus åt en mäklare. Grejen var att jag inte märkte det först, då kameran lagrade några bilder i kamerans inbyggda lilla minne innan det tog slut och displayen började blinka. Pinsamt! Men jag är ju amatör och då har man i alla fall ingen kund över sig som blir förbannad på ens oproffsighet. Så det är bara att erkänna! Oerhört amatöraktigt!
 
Att inte idas ta upp kameran ur väskan när jag ser ett motiv som jag gillar, för att omständigheterna inte känns rätt. Det kan vara att det är mycket folk som jag känner skulle störa mig eller att jag är "på väg" och inte är säker på att jag vill stanna upp, trots att det antagligen skulle löna sig.

Kan bara hålla med. Om än jag sällan avstår pga att det kanske skulle störa mig med massa människor. Snarare för att jag är rädd att jag ska störa/uppröra andra. Kan också kallas feghet...Jobbar hårt på det, men den är svår att bli av med. Fegheten alltså. Ibland kan den också ta sig uttryck som att jag faktist tar en bild men avstår från att röra mig till ett ställe jag hellre skulle vilja ta bilden från.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.