Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dimage Z3 accepterar inte minneskortet ?!

Produkter
(logga in för att koppla)

agge_aberg

Avslutat medlemskap
Hej, jag har en Dimage z3 och när jag ska ta in ett Sandisk SD 256 mb så står det bara "unable to use card", fast jag har formaterat kortet i den mobil där den har varit. Nån som kan hjälpa mig!?
 
Blir det så när du sätter in kortet eller när du försöker skriva till kortet (när du tar en bild)?

Om du har en kortläsare kan du ju testa formatera i windows (vet dock inte till vilket filsystem, fat16?)
 
Det blir så direkt när jag sätter in den i kameran och nej jag har ingen minneskortläsare, men kan jag ansluta mobilen med minneskortet till datorn och sedan formatera där ?? Det verkar lite underligt eftersom jag formaterade kortet i kameran men iallafall..
 
Jag råkade ut för samma problem med ett kort som jag använde till att uppgradera min Z3 med. Sen formaterade jag det och kunde inte använda det i varken kameran eller min Ipaq längre.

Problemet var att jag formaterade med FAT32. När jag formaterade om kortet i kortläsaren till FAT16 så funkade det bra igen.

Så antingen köper du en billig kortläsare eller så hittar du någon som har en där du kan formatera om kortet.


//TH
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.