Annons

Dimage Z1 vs C-760

Produkter
(logga in för att koppla)
mangejohan skrev:
*Bra närfoton (marco heter de va?)
*Snabb
*Möjlighet till egna instälningar.

Jag har haft en Z1 och tycker att den hade en riktigt bra närgräns. Just makrofotografering blev himla roligt även om jag saknade en vridbar skärm.

Den är ganska snabb, men det är inte helt självklart att hinna fokusera på exempelvis fåglar.

Den manuella fokusen är ganska värdelös med tanke på sökarens upplösning (som i övrigt räcker mer än väl).

Egna inställningar är en av dess starka punkter. Dock inte manuell fokus.

I övrigt fungerar inte den automatiska vitbalansen bra i ljuset av glödlampor. Så är det med min Minolta A2 också, medans problemet inte fanns öht på min Canon IXUS V2. Jag vet inte om det är Minolta generellt som har problem eller om IXUS var extraordinär på området.
 
Hade som sagt en Z1:a för ett år sedan. Nu var en kompis hemma hos mig med sin Z1:a.
Kollade i sökaren....va fan...haru haft smör i sökar`n??

Det där gäller alla digitala kompaktkameror...en digital bild i sökaren gör ingen lycklig.

Skulle idag aldrig befatta mig med en sådan kamera igen...man blir snabbt bortskämd...

Mén...dom tar förvånansvärt bra bilder...
 
Kanske lite sent men...
Nu borde ju en z2 kosta lika mycket som en z1 gjorde när frågan var uppe (inte riktigt men).
Dom sjunker så snabbt i pris så har du inte köpt en z1 innan så köp en z2 nu. Tyvärr funkar inte synken mellan ljud bild på den heller men har fått för mej att det iaf är bättre.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.