Att Nikon & Canon skulle vara ett, långsiktigt bättre alternativ, för den seriöse amatören har jag svårt för att förstå.
Minolta är gammal i gamet (ja även Konica förstås) & jag begriper inte vad amatören ska sakna i det utbud som finns till systemet + det som piraterna har att tillgå, vad har man egentligen för krav på utbud när man inte klarar sig med det som finns till KM?
Jag har själv ägt alla kända japanska märken + en del andra & är så glad över att fler än C & N nu kommit igång med DSLR-tillverkning, konkurrensen gynnar oss alla. KM verkar satsa stenhårt nu & säljer med KM-mått, så vitt jag kan förstå, riktigt bra & borde därför vara ett säkert val för den seriöse amatören.
Fördelen med C (& kanske N?) är att professionella fotografer exempelvis kan hyra dyra gluggar inför speciella evenemang + att pressen m.m. oftast använder dessa märken & tillgången på gluggar då är stor.
Amatören klarar sig enligt mig alldeles utmärkt med en kamera från någon av de mindre tillverkarna. Sen så finns det faktiskt proffs som använder Minolta också. Ok, dom har tyvärr tappat en del fotografer då dom var sena med DSLR men bör kunna komma tillbaks nu.
//Larsa