Annons

digitalt kamera hus

Produkter
(logga in för att koppla)

nofearjj

Aktiv medlem
har en system kamera hemma som jag använder när jag fotar. fast är nyfiken på att försöka byta ut kamera huset till en digital variant. har kollat runt lite och dom ända jag har hittat har kostat runt 40 000.
kostar det verkligen så mycket??
kameran är en Cannon, kommer inte ihåg modellbeteckingen i huvet just nu.

//Mvh Erik

Hej

Digitala SLR kameror ligger kring 25-28 tusen, undantaget är Sigma som är lite billigare. Vad jag förstår så aviserar Canon en prissänkning på nyare modeller.

Mvh
Johan

Canon EOS D10 kommer att kosta strax under 20.000. Det är lite rusning efter de första som levereras, men den borde gå att få tag på någon gång i april-maj.

Det finns tydligen en hel del begagnade EOS D60 utannonserade. Många som vill sälja innan D10:an dyker upp. De är snarlika, D10:an är lite lite bättre på de flesta punkter.

Har själv en D60 och är mycket nöjd med den. Kan rekommendera en D60 eller en D10.

Alla EF-objektiv passar också på Canons digitala systemkameror.

sen finns ju även Canon D30 med lägre upplösning, som man bör kunna få för under 10 000:-

det kanske bör tilläggas att jag bara är amatör fotograf så upplösningen är inte så super viktig. mest priset.

jag har kollat runt. fast har inte hittat nått kamera hus (d30 altså) till salu. nån som vet vart dom finns??

Inte för att göra mig ovän med någon av annonsörerna men man bör nog inte ge mer än max
8-9kkr för en D30. Det svider när utvecklingen går framåt. D60 ser jag inte mycket anledning att köpa när 10D finns. Det skulle vara om man kommer över en för 12-13kkr.

Japp, så är det, jag gav ungefär 10.000 för min Canon 2000/Kodak DCS 520 när jag köpte den förra året, nypris nånstans runt 100.000 - 80.000.

Väntar man så får man bättre grejer till lägre pris (när det gäller digitalkameror och datorer i alla fall), men man kan ju inte vänta i all evighet heller.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar