Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Digitalkamera Vs. Diafilm.

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: digitalkamera vs diafilm

yngve lundström skrev:
Magnus Garpedal

Du är ju rent oförskämd och otrevlig som kallar mig för korkad och insnöad.
Ett uttalande som har få likheter med diafilm.

Jag tycker alla fullformatskameror är mest lika diafilm. Objektiven beter sig på ett likvärdigt sätt.

Ser man enbart till teknisk upplösning så är de flesta digitala systemkameror likvärdiga eller bättre.

Re: digitalkamera vs diafilm

yngve lundström skrev:
Magnus Garpedal

Du är ju rent oförskämd och otrevlig som kallar mig för korkad och insnöad.

Det tog tydligen....

Jag skrev faktiskt "Är du så insnöad på FF att du inte ens kan erkänna att det finns massor av egenskaper hos bägge formaten som är både bra och mindre bra" men om du tolkar det som att jag påstår att du är det så kanske det stämmer. Vad vet jag. Det var ditt ursprungspåstående som jag ansåg vara korkat, inte du. Nåväl, stämmer min lista eller? Jag hade i alla fall inga större svårigheter att hitta några egenskaper.

Problemet med ditt första påstående är att det är helt felaktigt och om du hade läst/förstått ursprungsfrågan så borde det även gått upp för dig. Och eftersom du inte hade läst/förstått frågan så gav du ett svar som var helt uppåt väggarna. Hade det känts bra om frågeställaren hade varit din bästa kompis och han köpt en kamera baserat på ditt påstående och upptäckt efter en tid att det hade räckt precis lika bra med en 400D för en bråkdel av priset?

I ditt andra inlägg så ställde du frågan på ett sätt så att i alla fall jag fick för mig att du var en fullkommlig FF taliban. Du skrev: "Berätta för mig hur en aps-c sensor överglänser en fullformats?" Varje person med lite distans till sin hobby/yrke/verktyg eller vad det nu kan vara har inga svårigheter med att se både fördelar OCH nackdelar. Precis som listan jag presterade

Tyvärr vimlar det av personer här på FS som till varje pris måste försvara sina val och är nästan fanatiska i att hävda dess fördelar och inte tvekar att framföra dom till alla som vill eller inte vill höra på. De negativa egenskaper som trots allt finns framförs inte.

Om jag tolkade dig fel så ber jag om ursäkt. En upprikig sådan

Senast ändrad:
ANNONS