Renovation
Medlem
Jag är i begrepp att skaffa mig en systemkamera och har hört mycket om att canon har ett stort utbud av objektiv. Kan man använda analoga objektiv till en digital systemkamera?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om det står ef på dem så passar de.Renovation skrev:
Jag är i begrepp att skaffa mig en systemkamera och har hört mycket om att canon har ett stort utbud av objektiv. Kan man använda analoga objektiv till en digital systemkamera?
Ef-s är anpassade för de små sensorer som sitter i digitalkameror men ef passar till allt.Renovation skrev:
Vad är det för skillnad på EF och EF-S?
Jag har ingen begagnad men några gamla gluggar och en gammal blixt och de funkar klockrent på min 30D.Renovation skrev:
Vad är dina erfarenheter av begagnad utrustning till kameran?
Med blixt så blir nog inte prällen så glad.Renovation skrev:
Låter ju bra, för har funderingar på att köpa en Canon 40D och vill kanske inte lägga alla surt förvärvade slantar på dyra "gluggar" som du säger =)
Är ett 18-55 2.8 objektiv att föredra i en kyrka, mer än ett 17-85 4-5.6 objektiv med blixt?
Renovation skrev:
Låter ju bra, för har funderingar på att köpa en Canon 40D och vill kanske inte lägga alla surt förvärvade slantar på dyra "gluggar" som du säger =)
Tänk på att du får snävare bildvinklar på en EOS 40D jämfört med en film-EOS. De vidvinkelobjektiv du har är inte längre vidvinkelobjektiv när du sätter dem på en 40D.Renovation skrev:
Hur mycket längre tider kan man köra på en monopod?apersson850 skrev:
enbent stativ
Robin Gyllander skrev:
Hur mycket längre tider kan man köra på en monopod?