SofiaSofia
Medlem
Det är verkligen svårt det här med kameror! Jag är väldigt impulsiv och har gjort många impulsköp för många fler tusen än vad jag tänkt mig... (tex köpt en tv för 10.000 när jag satt gränsen till 5.000). Så, jag har bestämt mig för att vara ganska säker när jag kommer till affären, så att jag inte kommer dit helt "grön" och luras till att köpa en kamera för 15.000 tex.
Nikon och Canons modeller verkar nog vara det jag ska inrikta mig på. Jag har sett en bild från en Canon som var obehandlad ("bara fotad") och den var verkligen superfin och klar i färgerna!
Jag vill ju ha en kamera som jag kan växa med, och i framtiden så vill jag kanske redigera en massa i photoshop tex, men jag vill inte att det ska vara en nödvändighet.
Tack för alla svar hittills!!
Nikon och Canons modeller verkar nog vara det jag ska inrikta mig på. Jag har sett en bild från en Canon som var obehandlad ("bara fotad") och den var verkligen superfin och klar i färgerna!
Jag vill ju ha en kamera som jag kan växa med, och i framtiden så vill jag kanske redigera en massa i photoshop tex, men jag vill inte att det ska vara en nödvändighet.
Tack för alla svar hittills!!