Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Digital naturfoto

Produkter
(logga in för att koppla)

Kanadabalsam

Aktiv medlem
Någon som har adressen till en site med riktigt bra naturbilder tagna med digitalkamera? Gärna en känd fotograf i stil med Hans Strand eller liknande.

Ja dom var bra. Fast jag är mer ute efter en fotograf med vad ska jag säga, "fine art" -lika bilder och gärna en toppfotograf i national-geographic-klass. Nu finns det ju en del fotografer t.ex. medlemar i svenska och norska naturfotograferna som är i världsklass men ingen där vad jag vet som kör digitalt enbart eller presenterar bilder så.

Riktigt bra digitalkameror, småbild, har bara funnits ett år eller så. Naturfotografer håller sig till mer beprövad teknik än så länge men det finns säkert någon pionjär.

I en diskussion i Terjes forum var det någon som sa att finska naturfotografer i stor utsträckning blivit digitala. Det fanns en del namn där också vill jag minnas.

Det kunde vara värt att kolla. Finska naturfotografer är ju skickliga. Ska söka på nätet också. Jag vet en norsk medlem i NN, Björn Rörslett (Nikonguru), han tar mycket digitalt men han har ganska blandade bilder på sin site.

Brutus Östling (finns här på fotosidan) fotar med Canon Eos 1 ds. Bl a fågelbilder av riktigt hög klass.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar