Annons

Digital Leica

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja den var faktiskt sjukt snygg!Ojoj..men den lär ju knappast bli billig..Lite tråkigt på SD kort också och ingen fajervajer men annars ser den ju riktigt lovande ut.
//Erik Å

Nu snackar vi - så där skall en digitalkompakt från Leica se ut!

Jag får dock tyvärr intrycket att det är servofokus på den. Hemskt synd. Men det är säkert svårt att bygga en digitalkompakt med mekanisk fokusring eftersom den lilla sensorn gör att rörelserna måste vara otroligt små och precisa. Men jag kan ju ha fel, de skriver ju inget om fouseringen i texten.

Aj, aj!!!

Får se vad banken säger imorgon...

Såååå läcker, undrar om den fungerar också?

Larsa som vill ha en ändå...

Malaka skrev:
Ja den var faktiskt sjukt snygg!Ojoj..men den lär ju knappast bli billig..Lite tråkigt på SD kort också och ingen fajervajer men annars ser den ju riktigt lovande ut.
//Erik Å
Den har ju USB2 som i praktiken är lika snabbt inbillar jag mig...Dessutom har de flesta datorer USB, så den funkar till det mesta. Men visst, själv kör jag FW, så det skulle ju vara trevligt, det håller jag med om. Och CF skulle sitta bättre än SD, har ju ett gäng kort.

Ujuj! Visst är det lite ryssdesign men så läckert...och klassiskt! Underbart med den stora frontlinsen och den totala metall-designen(?)
Om de bara inte snubblar brutalt på någon detalj kan det bli en klassisk hit...och visst är det en gammal hederlig fokusring på den? Kolla bilderna. Servofokus är OK om det fungerar klockrent. Har för mig att några av Canons största L-gluggar har detsamma.

sagan skrev:
Jag tycker den ser helt omodern ut...som något från gamla sovjet.
Du säger det som om det skulle vara någonting negativt!

Sen hade det varit trvligt med riktig mätsökare men det kanske är rejält svårt att lösa på digitalare.
//Erik Å

Calle S skrev:
Typ EVF som den har? Avskräcker mig iallafall, om de inte har gjort underverk med den.

The LEICA DIGILUX 2 has a large, high contrast electronic viewfinder with what is currently the maximum possible resolution of 235,000 pixels also featuring diopter compensation. The former prevents the viewfinder image from being obstructed, which the large lens and the wide-angle range would cause with an optical viewfinder. The 15 mm eyepoint makes the viewfinder easy to use, even for people wearing glasses. All the information in the display is also available in the viewfinder. In addition, saved pictures can be viewed in the viewfinder, which can be very useful in extremely bright sunlight.

Dom påstår ju att de lyckats med det men det återstår ju som sagt att se..Release i februari. Hur långt innan brukar dpreview få testex?

Malaka skrev:
Dom påstår ju att de lyckats med det men det återstår ju som sagt att se..
Det sade väl Minolta om sina sökare i 7-serien också och de är outhärdliga.

Malaka skrev:
Du säger det som om det skulle vara någonting negativt!
Håller med, den är ju verkligen läcker!

Btw, någon som har en gammal Revox liggande? Helst en PR99, men en B77 går oxå bra. Inte ryssdesign, men fasiken vad cool!

Bilagor

• pr99.jpg
    pr99.jpg
    39.1 KB · Visningar: 1,629
Här är en betydligt snyggare kamera tycker jag.

Bilagor

• frontview-001.jpg
    frontview-001.jpg
    44.3 KB · Visningar: 557
100% allvarlig..jag sa ju att jag inte tycker Lecian är något annat än ful..bara att acceptera att vi har olika smak.

Absolut! Blev bara lite förälskad i Leican vettu ;)..
MVH Erik (som verkligen borde sätta igång med sin hemtenta istället för att sitta och dreggla över tysk kameraporr..)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar