Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Digital foto för alla (ny tidning)

Produkter
(logga in för att koppla)
Fick min 3:e förnyelse avi och 2:a betalningsanmärkning som redan är betald igår. Har ringt och tjatat på dem 2 gånger, det skulle inte förvåna mej om det är flickorna på framsidan som svarar i telefonen.

En fråga bara, är det nya ägare av tidningen? Det fjärde nummret var lite annurlunda och ingen av personerna i redaktionen var samma i det sista nummret som de tre tidigare iår.
 
Oh Jesper!!

stryk mitt inte i första meningen... blondinen på omslaget är absolut tillräckligt söt för att det ska räcka för ett inköp av den glatta trycksaken! Nåja, men jag skrev lite mer som jag raderade o då råkade ett inte hänga kvar o det blev lite olyckligt!

O ändra gärna Det till Den i nästa mening... också en redigeringsmiss

Dementi: Blondinen på omslaget är ursöt och INTE särskilt lättklädd...

/kg som brukar korrekturläsa o rätta
 
Senast ändrad:
rullgrus skrev:
En fråga bara, är det nya ägare av tidningen? Det fjärde nummret var lite annurlunda och ingen av personerna i redaktionen var samma i det sista nummret som de tre tidigare iår.

Samma redaktion i min tidning... du blandar inte ihop de olika tidningarna... de heter ju nästan likadant allihop utom FOTO...
 
I Mikrodatorns senaste nummer (på väg ut nu)

Eftersom vi verkar disktuera lite diverse tidningar så är det en insändare i senaste numret av Mikrodatorn som inte var direkt förtjust i deras tester av A1 samt 300D. Han hotade med att avsluta sin prenumeration eftersom testaren tyckte att bättre om 300D än A1.

Killen var riktigt arg och ansåg att (min personliga tolkning av insändaren nu, eftersom jag har tidningen på jobbet) "ingen vettig människa släpar väl med sig en digtial systemkamera till Alperna på semester när man kan välja exempelvis en A1:a..." (hoppas att jag minns rätt nu, jag kan minnas fel:)

--jalle
 
*garvar* tänker INTE gå in i en diskussion till om A1, men just Mikrodatorns tester av det mesta utom möjligen just processorer ligger väl på samma nivå som "Allt om Digitalfoto"... Alldeles oavsett va AoD (eller mikrodatorn) skulle skriva om något som helst så skulle det inte påverka nåt beslut... det handlar om trovärdighet.

Men den tidning som skriver ner A1 slutar jag prenumerera på, så det så!

/kg som prenumererar på FOTO o en tidning till (nån av de där som heter likadant)
 
De skrev inte ner den...

Som de sa, de tyckte bara att 300D var en bättre kamera men att A1 också är en bra kamera.

--j

KGS skrev:
*garvar* tänker INTE gå in i en diskussion till om A1, men just Mikrodatorns tester av det mesta utom möjligen just processorer ligger väl på samma nivå som "Allt om Digitalfoto"... Alldeles oavsett va AoD (eller mikrodatorn) skulle skriva om något som helst så skulle det inte påverka nåt beslut... det handlar om trovärdighet.

Men den tidning som skriver ner A1 slutar jag prenumerera på, så det så!

/kg som prenumererar på FOTO o en tidning till (nån av de där som heter likadant)
 
Re: Allt om Digitalfoto (för nybörjare o proffs)

KGS skrev:
Har begåvat oss med nummer fyra som fortfarande pryds av texten "Ny tidning" och en inte så lite söt blondin.

Den e ju känd för det storstilade analysen "Med en schysst digitalkamera blir även meningslösa motiv roliga". Bjuder på några citat ur det aktuella numret.
/kg som inte kan låta bli att köpa o le

Haha, tack för dessa guldkorn som bjöd på ett gott skratt såhär vid midnatt... öh va.. oj.. e klockan halv fyra!?

bjanha (som undrar om inte KG:s Aette blir svartis pa alla kvinnor som "råkar" pryda omslagen på samtliga tidningar KG köper)
 
Senast ändrad:
Nummer fyra, Digital Foto

givetvis inte att förväxla med Digital Foto... hänger du med?

Nåväl, efter en första genombläddring hittar jag inte mycket att skratta åt, tvärtom, numret känns gediget o jag ser fram mot kommande toa... eh... ja...

De testar bl a 300D, otippat va? o Dimage Z1 o ett knappt dussin andra kameror...

Översikten över världens bästa fotoplatser ger lite restips, packa väskan bara!
 
De kanske har skärpt till sig..men testerna är fortfarande bedrövliga jämfört med FOTO:s tester (jo, jag tjuvkikade lite i tidningen på pressbyrån)

Faktum är att jag tycker att M3:s tester av digitalkameror är bättre..och det är inte alls någon fototidning (pryltidningen nr:1)
 
Senast ändrad:
Re: Nummer fyra, Digital Foto

KGS skrev:


Nåväl, efter en första genombläddring hittar jag inte mycket att skratta åt, tvärtom, numret känns gediget o jag ser fram mot kommande toa... eh... ja...


Jag tog provprenumerationen på den, hur många nummer skulle man få egentligen?

Fick också det nya numret häromdagen & bläddrade igenom den på några minuter, inte min grej riktigt.

Spaltmetrar med fotograferingstips samt PS-tips som dock inte intresserar mig. Kanske kan vara till hjälp för vissa men utan att ha läst nåt i detta nummer så vill jag varna för mystiska påståenden samt i vissa fall rent felaktiga saker som jag sett i tidigare nummer.

Jag irriterar mig något oerhört på uttryck som "kameran tar bra bilder" & liknande i testerna, petitesser kanske men ett uttryck som jag hatar & som inte hör hemma i en seriös fototidning.

Visst f*n är det väl ändå fotografen som tar bilderna, bra eller dåliga...
 
Re: Re: Nummer fyra, Digital Foto

larsaz skrev:
Visst f*n är det väl ändå fotografen som tar bilderna, bra eller dåliga...

Änsålänge... men i framtiden kommer motivsökande kameror, inte bara motivföljande... jag räknar med att lära Minolta Dimage A12 att jag vill ha bilder av vita älgar o så fort en sån dyker upp i sökaren så fixar Aette 12 det... själv behöver jag bara tömma minneskortet nångång ibland...
 
Det jag tycker är mest bedrövligt är att tidningen FOTO har tappat i klass regält i gämförelse när jag började läsa den tidningen ca 4-5år sedan då den nu har gått över till digital fotografering med dessa kompaktkameror de testar gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång....

Ja ni förstår nog....
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.