Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dialabb i sthlm!

Produkter
(logga in för att koppla)
Diabolaget... 29kr med 50% rabatt från fotoklubben.

Ordinariepris är 2x29kr.. bara att räkna efter. (inkl moms)
snabbt... lämna på förmiddagen hämta på eftermiddagen

Odenlab funkar också. Kostar nån 40-lapp med rabattkort som man betalar nån rund summa för att få. 2 timmars leverans.

Jag klurar lite på att byta till Diabolaget eftersom jag också åtnjuter ovanstående rabatt. Fel del av stan tyvärr, men jag kan lämna i Kista där jag jobbar. Tyvärr blir leveranstiden inte så kul då eftersom de skickar in till stan.

jag använder bara prolabbet. ska det va så ska det va. jag tycker de är bästa proffs labbat i stockholm. jag har använt mig av diabolaget och odenlab förut men bytte. prolabbet ligger också vägg i vägg med en välsorterad yrkesfotobutik "procenter".

framkallning av 10st diafilmer: 390kr

Diaframkallning är ju standardiserad (E6) och det borde inte spela någon roll vilket labb man använder.
Ett annat proffslabb i Stockholm, utöver dom redan nämnda, är annars Crimson.

Niklas,

Prolabbet har så pass enkel adress som följande.
www.prolabbet.se

Jag lämnade nyligen in min första dia hos dom och blev mycket nöjd (till skillnad från andra labb där jag fått både repor och konstiga färgstick).

Och har man mycket bråttom (som jag hade) kan man få framkallat och monterat på två timmar.

Alla priser finns på deras hemsida och är exkl moms.

Hansi skrev:
Niklas,

Prolabbet har så pass enkel adress som följande.
www.prolabbet.se

Jag lämnade nyligen in min första dia hos dom och blev mycket nöjd (till skillnad från andra labb där jag fått både repor och konstiga färgstick).

Och har man mycket bråttom (som jag hade) kan man få framkallat och monterat på två timmar.

Alla priser finns på deras hemsida och är exkl moms.

Det är alltså skillnad på labb och labb även om E6-processen är standardiserad??:confused:

Jag kör Crimson och kuponger där. Kostar 40 kr för framkallning (inkl moms) med de kupongar jag har (ordinarie 50 kr). Lämna fm, hämta em.

Jag använder också Crimson, dock utan kuponger !?!?! .
Bor precis i närheten så valet blev rätt enkelt.

Odenlab rekomenderar jag. Med rabattkort kostar en diaframkallning med montering 60 spänn ungefär.
Har aldrig blivit missnöjd.
Odenlab har 3 stycken affärer också så att någon är nog nära där du bor.

Jag bytte från Odenlab till Crimson efter det att flera rullar blivit repade. Dessutom så framkallar dom inte längre dia på Timmermansgatan, nu tar det två dagar. Dom skickar filmerna till Odenlab på Norrtullsg för framkallning.

Har oxå bytt från Odenlab, men till Mörkrummet. Då Odenlab klantat sig några gånger. De hade ingen "aning" om det den senaste gången, men jag har som vana att alltid kolla resultat både efter framkallning och/eller kopiering innan jag lämnar labbet. Så det löste sig till slut men det tog en extra vecka. Trisst!

Priserna verkar inte variera så mkt. Tror att man kan välja labb utifrån kvalité och service istället.

Bra, gott om tips! Nu återstår det bara för alla som skrivit här att uppge vad inget av bolagen nämner på sina hemsidor: Får man bilderna ramade i CS-ramar så att man kan arkivera och snabbvisa dem på ett vettigt sätt?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar