Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Dia till CD ?
- Trådstartare Joi
- Start datum
Speedy
Aktiv medlem
De flesta fotolabb/butiker som har ett Frontierlabb borde kunna styra upp det. Det är dock jäkla skitsvårt att få till det bra på ett Frontier, men det går.
Mitt tips: Köp en beggad minolta scan dual nånting å fixa det själv. Börjar dyka upp för en tusing nu när alla har digitala ljuslådor.
Mitt tips: Köp en beggad minolta scan dual nånting å fixa det själv. Börjar dyka upp för en tusing nu när alla har digitala ljuslådor.
Lionheart
Aktiv medlem
jimh skrev:
Bra när det gäller kvalitet, dåligt när det gäller hastighet.
Tack!
Vad kan man förvänta sig för hastigheter på en 2:a jämfört med en 4:a? Finns det några specifikationer där man ser skillnaderna i hastighet på ett inscannat negativ/dia mellan de olika versionerna?
Ren skanningstid är kanske det dubbla för en tvåa jämfört med en trea. Men det är inte det som tar den mesta tiden, det är det eviga (onödiga) matandet med släden fram och tillbaka. Slädtransporten på SD2 är säkert en fjärdedel så snabb som på SD3. Och dessutom är programvaran så illa skriven så att den håller på och matar onödigt långa sträckor hela tiden.
Med SD2 är det motiverat att köra Vuescan eftersom det är intelligentare med filmtransporten. Med SD3 föredrar jag originalprogramvaran.
Med SD2 är det motiverat att köra Vuescan eftersom det är intelligentare med filmtransporten. Med SD3 föredrar jag originalprogramvaran.