Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
DIA ramar
- Trådstartare jazzanova
- Start datum
Erik Schalin
Aktiv medlem
jazzanova skrev:
Hej!
Jag har precis kommit hem från en lång resa och har en påse full med dia film. Jag undrar om nån har tips på bra dia ramar?? Utan glas kanske jag ska säga.
Hur har du tänkt använda/spara bilderna?
Normalt sparas de i fickor och sätts i magasin för visning.
Jag förvarar de i magasinen. Det gör att packningstätehen blir intressant. Jag har valt CS med 200 ramar i var låda.
Ska man tävla och är riktigt rädd om bilden bör man sätta över den i en glasad ram innan man skickar iväg den. Däremot bör man aldrig förvara diabilder i glasade ramar pga fukt som senare ger mögel.
danneman
Aktiv medlem
Jag kör med vanliga 2mm utan metallmask. Provade med metallmask men tyckte de var riktigt jobbiga att montera bilderna i.
För att få kvadratiskt utsnitt brukar jag tvinga ihop ramarna med den ena roterad 90 grader. De verkar dock ej avsedda för detta men det går hjälpligt.
Vore mycket intressant ifall det fanns alternativa ramar eller masker för t.ex. kvadratiska utsnitt samt lite panormabeskärning.
För att få kvadratiskt utsnitt brukar jag tvinga ihop ramarna med den ena roterad 90 grader. De verkar dock ej avsedda för detta men det går hjälpligt.
Vore mycket intressant ifall det fanns alternativa ramar eller masker för t.ex. kvadratiska utsnitt samt lite panormabeskärning.
Erik Schalin
Aktiv medlem
Har för mig att det finns ramar med metallmasker som går att skjuta fram & tillbaka. Sen finns det hederlig sax/tunn kartong/tejp.danneman skrev: